text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

جزییات محکومیت متهمان شرکت ساینا شیمی بهشت اعلام شد

سایت حقوقیدیده بان هشتم :  در پی برگزاری جلسات دادگاه پرونده موسوم به شرکت ساینا شیمی بهشت، رای متهمان این پرونده از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب دادگستری شهرستان قم صادر شد.

 

رای دادگاه در خصوص متهمان این پرونده به شرح ذیل است؛

 

علی اکبر رضوانی صرمی، فرزند محمدرضا، مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکت ساینا شیمی بهشت به جرم سردستگی در باند سازمان یافته و حرفه‌ای قاچاق سوخت و حاملان انرژی یارانه‌ای، مشارکت در قاچاق باندی سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور عمده و کلان از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای و مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق سوءاستفاده عمده از طریق فروش غیرمجاز مواد اولیه در بازار آزاد، فرار مالیاتی و پرداخت رشوه به ۳۰ سال حبس محکوم شد.

 

سعید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا به جرم مشارکت در قاچاق باندی سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایجتاج عمومی (نیازمندی‌های عمومی) به طور عمده و کلان از طریق قاچاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق سوء استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد و پولشویی به ۲۰ سال حبس محکوم شد.

 

علی اکبر سلیمانی، فرزند محمدعلی و اسفندیار کندری، فرزند قنبر به جرم مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی و فروش به نحو مشارکت در قاچاق باندی و سازمان یافته و حرفه‌ای سوخت و اخلال در نظام اقتصادی از طریق سوء استفاده عمده از فروش غیر مجاز مواد اولیه در بازار آزاد به ۱۰ سال حبس محکوم شدند.

 

سید محمدحسین حسینی جوبه، فرزند سید کمال، به جرم ارائه مشاوره فنی و حقوقی غیر مجاز به شرکت ساینا شیمی بهشت، معاونت در قاچاق باندی سازمان یافته سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی به طور عمده و کلان از طریق قاجاق سازمان یافته سوخت و حامل‌های یارانه‌ای انرژی، جعل سند رسمی و اخذ رشوه به پنج سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

عادل شیرازی، فرزند صحبت‌الله به جرم معاونت در قاچاق باندی سازمان قاچاق سوخت و حامل‌های انرژی یارانه‌ای، معاونت در اخلال در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در امر توزیع مایحتاج عمومی، واسطه در پرداخت رشوه، اخذ رشوه به ضبط مال ناشی از ارتشاء و سه سال حبس تعزیری محکوم شد.

 

براساس حکم دادگاه، شرکت ساینا شیمی بهشت با موضوع فعالیت تولید هیدروکربنات سبک و سنگین، روغن و حلال‌های صنعتی با مدیر عاملی علی اکبر رضوانی صرمی و نایب رییسی هیئت مدیره سعید رضوانی صرمی منحل و کلیه اموال شرکت به نفع دولت صادر شد.

 

دادگاه در مورد شرکت پالایش پرند شیمی زاگرس حکم بر محکومیت شرکت به پرداخت جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد تومان صادر کرد.

 

همچنین، براساس حکم، در مورد متهمان سعید ناقدی‌نیا فرزند جواد، مهدی آفرین فرزند حسین، امیر محمدی آزاد، امیر مهدی تقوی راد، علی نیکو حرف ماهر، پژمان استکی فرزند هوشنگ، علیرضا حق وردی فرزند عباسعلی، مجید شیری فرزند علی محمد و محسن صفری فرزند رمضان، حمید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا، مجید رضوانی صرمی فرزند محمدرضا و همچنین شرکت پویش شایان شیمی صنیع حکم برائت صادر شد.

 

رای صادره حضوری و قطعی است.

 

فارس

منتشر شده در چهارشنبه, 08 مرداد 1399 01:18

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش