text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

احکام سنگین حبس و شلاق برای 11 اخلالگر ارزی

سایت حقوقیدیده بان هشتم : سخنگوی قوه‌قضاییه در ادامه بیان کرد: همچنین در حوزه مسائل اقتصادی کشور به‌ویژه مسائل ارزی با عنایت به وضعیتی که در ماه‌های اخیر نرخ ارز در کشور پیداکرده است، قوه‌قضاییه برخورد با متخلفین این حوزه را کاملاً به‌صورت جدی در دستور کار قرار داده است و در همین راستا اعلام می‌کنم که در هفته گذشته ۱۱ نفر از اخلالگران نظام ارزی و کسانی که با قاچاق عمده ارز و طلا و خریدوفروش غیرمجاز آن‌ها مرتکب اعمال مجرمانه شده بودند، در شعبه سوم ویژه رسیدگی به اخلالگران نظام اقتصادی محکومیت قطعی پیدا کردند.

وی عنوان کرد: در این پرونده رسول آشناور به جرم اخلال در نظام ارزی و پولی کشور به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم‌شده است. لقمان عطاری، حسن اسماعیلی پور، یوسف زکی، خالد حسنی، ابوبکر آشناور و وفا آشناور نیز هرکدام به جرم مشارکت با متهم ردیف اول در اخلال در نظام پولی و ارزی و همچنین برخی از این افراد به جهت قاچاق سازمان‌یافته و عمده طلا، به تحمل ۱۲ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق تعزیری و محرومیت از خدمات دولتی محکوم‌شده‌اند. در همین پرونده محمود آشناور، جلال آشناور و امید عبدالهی نیز هرکدام به تحمل ۱۰ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکوم شدند. سعید شریفی به جرم مشارکت در اخلال در نظام ارزی کشور از طریق قاچاق عمده ارز به تحمل ۶ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و محرومیت از خدمات دولتی محکومیت پیداکرده است.

اسماعیلی اضافه کرد: همچنین در پرونده دیگری در استان قم دو شرکت پتروشیمی به نام شرکت ساینا شیمی و شرکت پرند شیمی و هیئت‌مدیره آن‌ها به جهت اخلال در توزیع حامل‌های انرژی و فروش غیرمجاز مواد اولیه در این پرونده محاکمه شدند که علی‌اکبر رضوانی سرمی به محکومیت حبس طویل‌المدت بیش از ۲۰ سال حبس به لحاظ تعدد جرم محکوم‌شده است. سعید رضوانی سرمی به همین شکل، سید محمدحسین حسینی جوبه به تحمل یک سال حبس و عادل شیرازی به پرداخت جزای نقدی و تحمل سه سال حبس محکوم‌شده است. در پرونده پرند شیمی علی‌اکبر سلیمانی به تحمل ۱۰ سال حبس و جریمه و ۴۰ ضربه شلاق و اسفندیار کندری به تحمل ۱۰ سال حبس و جریمه و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شدند.

وی افزود: شرکت ساینا شیمی و پرند شیمی منحل و تمامی اموال آن‌ها به نفع دولت مصادره شد. این اقدامات بیانگر این است که قوه‌قضاییه با لحاظ شرایط اقتصادی کشور در مجازات مرتکبان این قبیل از جرائم عزم و اراده‌ای قوی دارد.

حمایت

منتشر شده در چهارشنبه, 08 مرداد 1399 11:11

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش