text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

جسد قاضی منصوری به خانواده‌اش تحویل داده شد/ تعیین علت مرگ تا دو هفته دیگر

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رییس سازمان پزشکی قانونی کشور دردر پاسخ به سوالی درباره علت مرگ قاضی منصوری، گفت: به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از قوه قضاییه، عباس مسجدی رییس سازمان پزشکی قانونی کشور در حاشیه مراسم رونمایی از مستند کاشف در خصوص نقش و جایگاه پزشکی قانونی در پرونده‌ها عنوان کرد: پیشگیری یکی از موضوعاتی است که به طور جدی در راستای اهداف قوه قضاییه در حال پیگیری است که این امر مستلزم آگاهی بخشی عمومی است.

مسجدی افزود: اطلاعات مورد نیاز در خصوص فعالیت‌های سازمان پزشکی قانونی توسط ابزار رسانه و هنر را به مردم منتقل کرده ایم و مستند امروز در همین راستا است که مردم با توانمندی و استانداردسازی علمی کارکنان آشنا شوند و بدانند که پزشکی قانونی دست از احقاق حق و اجرای عدالت برنخواهد داشت و با تجهیزات مسائل آموزشی و علمی به دستگاه قضایی برای احیای حقوق مردم کمک می‌کند.

رییس سازمان پزشکی قانونی در خصوص اینکه آیا نتایج علت فوت متهم منصوری به مراجع قضایی اعلام شده است یا خیر؟ گفت: از حدود ۱۰ روز پیش که جنازه متوفی منتقل شد بررسی‌های اولیه و معاینه جسد انجام شده است و به جهت اینکه در حوزه سم شناسی و پاتولوژی فرآیندهای آزمایشگاهی برای آماده سازی لام‌های تشخیصی طولانی است، امیدواریم بتوانیم در یکی دو هفته آینده پاسخ را به مراجع قضایی اعلام کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا زمان مرگ را تشخیص داده‌اید؟ گفت: تا زمانی که آزمایش‌ها برای ما مشخص نشود، زمان را مشخص نمی‌کنیم.

مسجدی در خصوص تحویل جسد به خانواده نیز گفت: با دستور مقام قضایی تحویل شده (است) و موضوع در دادسرای جنایی در حال بررسی است.

مسجدی در ادامه از کاهش آمار نزاع خبر داد و گفت: در طی سه ماهه اول امسال کاهش ۶.۶ درصدی را شاهد بوده‌ایم و توصیه ما این است که هموطنان عزیز خویشتنداری را ادامه دهند.

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور اظهار کرد: همچنین در حوزه غرق شدگی متاسفانه آمار نسبت به مدت مشابه در خرداد ماه رو به افزایش است. در حوزه تصادفات نیز آمار کاهش ۱۶.۲ درصدی فوتی‌های ناشی از تصادفات را داشته‌ایم که در خرداد ماه نسبت به فروردین و اردیبهشت افزایش داشته و از مردم می‌خواهیم با توجه به شرایط کرونایی توصیه ها را جدی داشته باشند.

وی در ادامه به پرونده‌های کمیسیون‌های پزشکی اشاره کرد و از مردم خواست برای دریافت خدمات پزشکی به پزشک متخصص مراجعه کنند.

وی افزود : متاسفانه اقداماتی در آرایشگاه‌های زنانه انجام می شود که در برخی از مکان‌ها جنبه درمانی ندارد و این آمار رو به افزایش است و خطر جدی را برای هموطنان دارد. از مردم می‌خواهیم به افراد متخصص که صلاحیت علمی و دانشگاهی دارند مراجعه کنند.

ایسنا

منتشر شده در شنبه, 11 مرداد 1399 13:07

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش