text1

سه شنبه, 29 اسفند 1402-

معاون حقوقی قوه قضاییه: سند امنیت قضایی به زودی به تصویب رییس قوه قضاییه می‌رسد

سایت حقوقیدیده بان هشتم : معاون حقوقی قوه قضاییه گفت: سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب ریاست قوه قضاییه می‌رسد.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از قوه قضاییه، حجت الاسلام محمد مصدق امروز شنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل پیشین و جدید تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضاییه ضمن تبریک عید قربان و بزرگ غدیر خم با بیان اینکه عمل به قرآن سعادت دنیا و آخرت را برای همگان به دنبال دارد اظهار کرد:  پیشه ساختن سیره اهل بیت (علیهم السلام) در زندگی اجتماعی و فردی به طور قطع، موجب حل بسیاری از مسائل و مشکلاتی خواهد شد که امروزه جامعه با آن مواجه است.

معاون حقوقی قوه قضاییه با اشاره به اینکه در دوره جدید که با عنوان «دوره تحول قضایی» شناخته می‌شود انجام کار جهادی و حزب‌اللهی سرلوحه امور است، افزود: این معاونت به جد، طی دوره تحول قضایی کار جهادی را سرلوحه انجام امور و تکالیف قرار داده است.

وی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در روز عید قربان و تبیین کار جهادی توسط ایشان خاطرنشان کرد: واقعیت این است که در دوره جدید تحول قضایی کارکردن به صورت جهادی، کارکردن به معنای واقعی حزب‌اللهی است؛ یعنی این‌که در تمام ناملایمات و سختی‌ها باید ایثارگرانه عمل کرد و به اصطلاح در خط مقدم حضور داشت که مصداق بارز آن را طی این ایام در بیمارستان‌ها و ایثارگری کادر درمان مشاهده می‌کنیم.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در ادامه با تکریم از مدیر کل سابق تدوین لوایح و امور مجلس قوه قضاییه، دکتر سید جعفر کاظم پور افزود: او طی حدود ۱۴ سال حضور در این اداره کل خدمات صادقانه و ارزنده‌ای داشته‌اند و در واقع مدیریت مجموعه‌ای که به حق طی یک سال اخیر «جهادگونه» به انجام تکالیف پرداخته به عهده ایشان بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین مصدق با برجسته توصیف کردن دستاوردهای این معاونت طی یک سال اخیر اظهار کرد: این دستاوردها به ویژه در اداره کل تدوین لوایح چشمگیر است. حدود ۷۰ مقرره اعم از لایحه، آیین‌نامه، دستورالعمل و بخشنامه تدوین شده است و این دستاورد قابل تقدیر، حاصل کار جهادی و همت همکاران قضایی و اداری تحت مدیریت دکتر کاظم پور بوده است.

وی با اعلام اینکه سند امنیت قضایی در این معاونت تدوین شده است و به زودی به تصویب ریاست قوه قضاییه می‌رسد، تأکید کرد: اعتقاد ما بر این است که تحول واقعی زمانی محقق می‌شود که مردم در نتیجه تصویب یک قانون قضایی احساس آرامش کنند و با اجرای آن طعم گوارای عدالت را بچشند.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه با اشاره به اینکه به همت مجموعه تدوین لوایح معاونت، لایحه مهم «اصلاح پاره‌ای از قوانین دادگستری» در حال تدوین است، خاطرنشان کرد: امیدواریم این لایحه تا پایان امسال به انجام رسیده و وارد فرایندهای قانونگذاری شود. به طور قطع می‌توان گفت این قانون اکثر مشکلات موجود در قوانین قضایی را رصد کرده و پوشش داده است.

معاون دستگاه قضا در پایان ضمن تقدیر از زحمات دکتر کاظم پور، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مهدی هادی، مدیر کل جدید لوایح و امور مجلس قوه قضاییه را فردی فاضل، دقیق و مسلط به امور فقهی و حقوقی دانست و برای ایشان در سمت جدید آرزوی موفقیت کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی نیز با تبریک ایام و اعیاد مبارک ماه ذی‌الحجه به خصوص عید غدیر، عید ولایت، ابراز امیدواری کرد با تأسی از کلام وحی در مدیریت مجموعه با موفقیت عمل کند و مسئولیت جدید را با همکاری و مساعی همکاران قضایی و اداری مجموعه به صورت مطلوب و مقبول به انجام رساند.

ایسنا

منتشر شده در یکشنبه, 12 مرداد 1399 09:43

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش