text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

طراحی مدرن‌ترین دهکده بازپروری معتادان متجاهر در تهران

سایت حقوقیدیده بان هشتم : رئیس پلیس تهران با اشاره به طراحی مدرن‌ترین و دقیق‌ترین دهکده بازپروری معتادان متجاهر در پایتخت، گفت: این مرکز بازپروری قسمتهایی از جمله بازار کار، مراکز تفریحی و مذهبی اعم از سینما، مسجد، پارک، استخر را در خود خواهد داشت.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران پویا؛ سردار حسین رحیمی در حاشیه برگزاری دومین همایش مسئولان مبارزه با موادمخدر این فرماندهی با بیان اینکه یکی از اهداف دشمنان قسم خورده ملت ایران ترانزیت موادمخدر و توزیع آن در داخل کشور است، اظهار کرد: نزدیک به دو دهه است که امریکا و کشورهای عضو ناتو در جنوب شرقی کشور همسایه ایران مستقر شدند و در این سالها تولید موادمخدر را به بیش از 10 تا 15 برابر افزایش داده‌اند.

کشت خشخاش و موادمخدر در 300 تا 400 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی افغانستان

رئیس پلیس تهران بزرگ با بیان اینکه این اقدامات دشمن باعث شده ملت مظلوم و بی‌پناه افغانستان به مسیر تباهی بروند، افزود: امروزه بین 300 تا 400 هزار هکتار از زمینهای کشاورزی کشور افغانستان زیر کشت خشخاش و موادمخدر است.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه یکی از اصلی‌ترین اهداف دشمنان ضربه زدن بر پیکره ملت ما و نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: دشمنان یک روز با طراحی نقشه جنگ هشت ساله، سپس با محاصره سیاسی، اجتماعی و اقتصادی و اکنون نیز با ترویج و توزیع موادمخدر قصد آسیب زدن را به جامعه و کشور را دارند.

عبور 70 درصد موادمخدر تولیدی در افغانستان از ایران

وی با بیان اینکه بالغ بر 70 درصد موادمخدر تولیدی در افغانستان از کشور ما عبور می‌کند، گفت: یکی از اهرمهای بزرگ استکبار جهانی برای اینکه فرزندان ما را به زمین بزنند و آنها را به چالش بکشانند، بحث موادمخدر است، قطعاً یکی از شیوه‌های دشمن ترویج پدیده‌های ناهنجار در کشور و فشار وحشتناک فرهنگی است که از طریق فضای مجازی و ماهواره به کشور وارد شده لذا انواع این ناهنجاری‌ها با تلاش و برنامه‌ریزی از پیش تعیین شده توسط دشمن برای جوانان در حال گسترش است و برنامه‌های مختلفی برای نابود کردن ملت ما و جوانانمان توسط دشمنان تهیه شده است.

کشف 13 هزار و 600 کیلو موادمخدر در تهران

رحیمی با بیان اینکه بذرهای موادمخدر به روشهای مختلف وارد کشور و پس از آن توزیع می‌شوند، افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، بیش از 13 تن و 600 کیلوگرم موادمخدر در پایتخت کشف شد که این آمار نشان‌دهنده رشد 45 درصدی کشفیات آن نسبت به مدت مشابه در سال گذشته است.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به اینکه 70 درصد معتادان مخصوصاً معتادان متجاهر در ارتکاب جرائم مختلف از جمله  سرقتها دست دارند، عنوان کرد: از گذشته تا به امروز برخورد با قاچاقچیان عمده، خرده‌فروشان و معتادان متجاهر در دستور کار ما بوده و اکنون نیز شناسایی توزیع‌کنندگان موادمخدر و فروشندگان آن در فضای مجازی نیز به وظایف محوله بر ما اضافه شده است، متأسفانه شاهدیم که در فضای مجازی برخی‌ها با این عنوان که تحویل موادمخدر در مقابل در منزل انجام خواهد شد، اقدام به فروش مواد افیونی می‌کنند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: نباید اجازه دهیم که فضای مجازی و حقیقی به جولانگاه قاچاقچیان موادمخدر تبدیل شود لذا مبارزه‌ای سخت و برنامه‌ریزی شده علیه قاچاقچیان تنظیم و تهیه کردیم و امروز در بحث مبارزه با موادمخدر چه در فضای حقیقی و چه در فضای مجازی با آنها در حال مبارزه هستیم.

طراحی مدرن‌ترین و دقیق‌ترین دهکده بازپروری معتادان متجاهر در تهران

وی با اشاره به طراحی مدرن‌ترین و دقیق‌ترین دهکده بازپروری معتادان متجاهر در پایتخت، گفت: این دهکده هم خانه و مراکز بازپروری خواهد داشت تا افراد سم‌زدایی و سپس وارد عرصه کار و اشتغال شوند و درآمدکسب کنند، و هم در کنار این موضوع وارد عرصه‌های اجتماعی گردند.

رحیمی افزود: این مرکز بازپروری قسمتهایی از جمله بازار کار، مراکز تفریحی و مذهبی اعم از سینما، مسجد، پارک، استخر را در خود خواهد داشت که در این مسیر خیرین و همکاران ما در ستاد مبارزه با موادمخدر کشور به ما کمک خواهند کرد.

رئیس پلیس تهران با بیان اینکه اگر یک برنامه منسجم و هماهنگ برای مبارزه با موادمخدر نداشته باشیم، قطعاً ممکن است این مسئله روزی گریبان‌گیر خانواده ما نیز شود، گفت: در تمام زمینه‌ها باید به صورت جدی به موضوعات ورود کرده و برای حل معضلات موجود در جامعه گام برداریم، بحمدالله در این مسیر دادستان تهران خالصانه و قاطعانه ما را در انجام مأموریتهایمان کمک کرده است.

این مقام انتظامی با طرح این سؤال که جامعه مجرمان چگونه شکل می‌گیرد؟ افزود: من و شما از محیطی که در آن در حال رشد هستیم، الگو برداری می‌کنیم لذا انسانها گناهی ندارند؛ پس باید محیط اطراف خود را پاک‌سازی و در آن فرهنگ‌سازی کرد تا در ادامه از وقوع جرائم در این محیطها که محل زندگی مردم است، جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه مهمترین کمک ما در مقابله با قاچاقچیان و مجرمان، دستگاه قضائی است، اظهار کرد: دستگاه قضا و دادستانی در انجام مأموریتهای انتظامی در کنار پلیس هستند و ما این موضوع را به عنوان فرصت و غنیمت می‌دانیم و با جدیت پای این ماموریت ایستاده‌ایم.

قاچاقچی موادمخدر و معتاد متجاهر نباید هیچ مکان امنی را در تهران داشته باشند

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تأکید کرد: قاچاقچی موادمخدر و معتاد متجاهر نباید هیچ مکان امنی را در تهران داشته باشند  لذا پارکها، معابر، کوچه‌ها، خانه‌ها و سایر محلهای فعالیتشان و شبکه‌های فعال آنها باید از هم پاچیده شده و از بین بروند.
تسنیم
منتشر شده در چهارشنبه, 19 شهریور 1399 10:18

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش