text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

حکم بدوی حادثه تروریستی رژه خونین اهواز صادر شد

سایت حقوقیدیده بان هشتم : دادستان نظامی‌ استان تهران گفت: رای بدوی پرونده حادثه تروریستی رژه خونین سال ۹۷ اهواز صادر شد.

به گزارش سازمان قضایی نیروهای مسلح، غلامعباس ترکی درباره آخرین وضعیت پرونده حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: در این حادثه عوامل جنایتکار وابسته به گروهک‌های تکفیری با تیراندازی‌های بی هدف، جمعی از مردم را به گلوله بستند و نهایتاً با تیراندازی نیروهای نظامی و انتظامی حاضر درصحنه به هلاکت رسیدند. وی ادامه داد: این افراد فریب‌خورده فکر می‌کردند که با این جنایت، می‌توانند اقتدار نیروهای مسلح را خدشه‌دار کنند اما این حادثه عزم مدافعان امنیت را برای اضمحلال گروه‌های تکفیری راسخ‌تر کرد و بساط آنان را برچید.
دادستان نظامی استان تهران در پاسخ به سوالی درباره نتایج رسیدگی به پرونده این حادثه گفت: همان‌گونه که رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای این حادثه تروریستی تأکید کرد، از همان ابتدا رسیدگی دقیق و قاطع به قصور و تقصیرها در وقوع این حادثه در دستور کار دادسرای نظامی تهران قرار گرفت.
ترکی افزود: بر همین اساس در مورد تعدادی از متهمان که مرتکب کوتاهی شده بودند، پرونده با صدور قرار جلب به دادرسی و کیفرخواست به دادگاه ارسال شد. این مقام قضایی گفت: جلسات محاکمه تعدادی از متهمان، هفته قبل به پایان رسید و حکم بدوی نیز صادرشده که البته این حکم قابل‌اعتراض است.
گفتنی است، حوالی ساعت ۹ صبح شنبه سی و یکم شهریورماه سال ۹۷ در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس در اهواز هنگامی‌که نیروهای ارتش در حال رژه رفتن بودند، حمله خونینی رخ داد. در این حمله چندین نفر از نظامیان و مردم عادی کشته شدند و پس‌ازاین حمله گفته شد گروه تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله را برعهده‌گرفته است، البته پس‌ازآن این گروه این موضوع را رد کرد.
مهاجمان مسلح مسیر یگان‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ارتش را به رگبار گلوله بستند و بر اساس گزارش‌های اولیه حادثه، ۲۵ نفر از غیرنظامیان و نظامیان شهید و ۶۰ نفر هم زخمی شدند، البته در میان شهدا یک کودک چهارساله هم به چشم می‌خورد. در جریان تیراندازی چندین تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و چندین نفر زخمی شدند و تعدادی از همدستان آنان هم توسط دادگستری استان دستگیر شدند.
حمایت
منتشر شده در شنبه, 29 شهریور 1399 10:37

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش