Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

WhatsApp Image 2020-04-20 at 22.58.57دیده بان هشتم : بازدید رییس سازمان پزشکی قانونی از اداره کل پزشکی قانونی شهرکرد
 رییس سازمان پزشکی قانونی کشور به همراه تعدادی از معاونین و مدیران ستادی به‌صورت سرزده از اداره کل پزشکی قانونی شهرکرد بازدید کرد.

عباس مسجدی به همراه تعدادی از معاونین و مدیران ستادی وارد استان چهارمحال بختیاری و به‌صورت سرزده از اداره کل پزشکی قانونی شهرکرد بازدید کرد. وی ضمن نشست با ارباب‌رجوع در جریان مشکلات ایشان قرار و دستورات لازم را صادر کرد. در بازدید اتاق به اتاق و گفت‌وگو با پزشکان و کارشناسان و کارکنان خواستار تکریم ارباب‌رجوع و تسریع در خدمت‌رسانی به آن‌ها شد. وی با رییس کل و دادستان محترم دادگستری استان ملاقات و پیرامون مسائل دستگاه قضایی به گفت‌وگو پرداخته و پیگیر اجرای مصوبات سفر اخیر ریاست محترم قوه‌قضاییه به آن استان شد.

رضایت‌مندی مراجعان از سازمان قضایی نیرو‌های مسلح
رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح گفت: دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی جزء مهم‌ترین دستورالعمل‌های قوه‌قضاییه است و مبانی آن بر اساس آموزه‌های دینی، قانون اساسی و سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری شکل‌گرفته است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین بهرامی‌ در نشست با حضور روسای سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح سراسر کشور، گفت: درحالی‌که مبحث تکریم مردم در دنیا حدود ۵۰ تا ۶۰ سال بیشتر سابقه ندارد این موضوع در آیات قرآن در قالب دو بحث مهم کرامت و فضیلت انسان مطرح‌شده است. این مقام قضایی، خوش‌اخلاقی، صبر و شکیبایی، بار مردم را به دوش کشیدن، ایثار، همت بلند، وفاداری به پیمان، خلوص و یکرنگی، عفو و گذشت، بخشندگی و کینه‌توز نبودن را مهم‌ترین شاخص‌های کرامت انسان بر اساس روایات برشمرد. وی تأکید کرد: مسئولی که مردم را گرامی‌ می‌دارد درواقع برای شخصیت خودش احترام قائل شده است و با مراجعان و کارمندانش حکیمانه و عاقلانه برخورد می‌کند. رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح در ادامه، بر اجرای دقیق بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مصوب رییس قوه‌قضاییه تأکید کرد و گفت: دستورالعمل حفظ کرامت و ارزش‌های انسانی جزء مهم‌ترین دستورالعمل‌های قوه‌قضاییه است و مبانی آن بر اساس آموزه‌های دینی، قانون اساسی و سیاست‌های کلی قضایی ابلاغی مقام معظم رهبری شکل‌گرفته است. وی تلاش در راستای گسترش عدل و آزادی‌های مشروع را از اهداف این دستورالعمل برشمرد و گفت: از مصادیق کرامت در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح، اتخاذ تدابیر لازم جهت کاهش فرآیند دادرسی، دستیابی سریع و آسان مردم به حقوق خود و بهره‌مندی شهروندان از حقوق شهروندی است. بهرامی ارتقای سطح کارآمدی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و پاسخ‌گویی مناسب کارکنان به ارباب‌رجوع را از دیگر اهداف این دستورالعمل عنوان کرد و افزود: همه باید برای کارآمدی به‌خصوص در رسیدگی‌های قضایی تلاش کنیم و جواب سربالا دادن دور از شأن مردم است. وی افزایش میزان رضایت‌مندی ارباب‌رجوع از عملکرد دستگاه قضایی و کارکنان را مهم توصیف کرد و گفت: خوشبختانه بر اساس پژوهش‌های به‌عمل‌آمده، رضایت‌مندی مراجعان از سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بالاست، ولی نباید متوقف شویم بلکه به فکر افزایش رضایت مردم باشیم. این مقام قضایی پایش و ارزیابی کمیت و کیفیت ارائه خدمات در سازمان قضایی نیرو‌های مسلح را یکی از اهداف حفظ کرامت انسانی در دستگاه عدلیه برشمرد و افزود: به‌منظور بهبود و ارتقای خدمات قضایی، معاونت‌های نظارت و بازرسی و قضایی و حقوقی در قالب یک طرح مشترک نحوه رسیدگی و آرای محاکم نظامی را موردنقد قرار دهند. وی از قضات خواست در پرونده‌های مهم و حساس قبل از صدور حکم برای استناد و استدلال قضایی و تهیه گردش کار مناسب از مشورت صاحب‌نظران بهره ببرند. در ادامه، معاونان قضایی و حقوقی، توسعه مدیریت و منابع و نظارت و بازرسی سازمان قضایی نیرو‌های مسلح به تشریح دستورالعمل و آخرین اقدامات صورت گرفته در اجرای آن پرداختند سپس روسای سازمان‌های قضایی نیرو‌های مسلح استان‌های آذربایجان غربی، کرمان و مرکزی به‌عنوان استان‌های منتخب، گزارشی از فعالیت‌های خود را برای تحقق اهداف این دستورالعمل ارائه کردند.


    مجموعه اقدامات نیروی انتظامی برای ارتقای امنیت در جامعه قابل‌تقدیر است
 رییس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح همچنین در دیدار با فرمانده ناجا ضمن برشمردن نقش تلاش‌ها و ایثارگری‌های مأموران پرتلاش ناجا، از مجموعه اقدامات پلیس برای ارتقای امنیت در جامعه تقدیر و تشکر کرد.

وی با اشاره به تعامل نزدیک سازمان قضایی نیرو‌های مسلح با ناجا، آمادگی این سازمان را برای حمایت از پلیس اعلام کرد و گفت: از اقدامات اخیر ناجا در برخورد با اراذل‌واوباش قدردانی و در چهارچوب قانون حمایت می‌کنیم. بهرامی بر ضرورت صیانت از کارکنان تأکید کرد و افزود: آموزش و توصیه به کارکنان از دیگر محور‌های مورد تأکید سازمان قضایی نیرو‌های مسلح است و این سازمان قطعاً از نیرو‌هایی که مورد ظلم واقع شوند حمایت خواهد کرد.

قانون در جرایم مشهود اجازه اقدام لازم را به پلیس داده است
 دادستان تهران گفت: برابر قانون در بخش عمده‌ای از جرایم، قانونگذار اختیارات ویژه‌ای به نیروی انتظامی و در جرایم مشهود اجازه اقدامات لازم را به نیروی انتظامی داده‌شده است. علی القاصی مهر در جلسه‌ای با تقدیر از زحمات شبانه‌روزی و تلاش‌های خالصانه توأمان با سختی و مشقات مجموعه انتظامی پلیس پایتخت، اظهار کرد: پلیس امروز امین مردم است و در خط مقدم خدمت به مردم است. وی افزود: جنس خدمت و مأموریت تعریف‌شده در نیروی انتظامی با سایر نیروهای مسلح متفاوت است، پلیس از جنس مردم و در خدمت مردم است. القاصی با اشاره به اینکه در حوزه اجتماعی وظایف گسترده‌ای برای نیروی انتظامی پیش‌بینی‌شده است که نتیجه آن تأمین امنیت، آرامش و نظم اجتماعی است، بیان داشت: اگر نظم و امنیت حاکم شود استعدادهای یک جامعه شکوفا می‌شود چراکه بدون امنیت هیچ رشد و پیشرفتی نخواهیم داشت. دادستان تهران با اشاره به اینکه اگر امروز در حوزه‌های مختلف حرفی برای گفتن داریم به‌واسطه بودن امنیت و آرامش و در بستر امنیت است، عنوان داشت: در سایه هرج‌ومرج و آشوب نمی‌شود به پیشرفت دست پیدا کرد و تنها در سایه نظم و امنیت است که استعدادهای یک جامعه شکوفا می‌شود. القاصی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد پرونده‌های قضایی با همکاری پلیس انجام می‌شود، گفت: نیروی انتظامی به‌عنوان ضابط عام صلاحیت ورود به همه جرایم و پدیده‌های اجتماعی را دارد. وی افزود: برابر قانون در بخش عمده‌ای از جرایم، قانونگذار اختیارات ویژه‌ای به نیروی انتظامی و در جرایم مشهود اجازه اقدامات لازم را به نیروی انتظامی داده‌شده است. دادستان تهران ادامه داد: انتظار مردم از پلیس و دستگاه قضایی انتظار به حقی است، امروز تأمین امنیت و آرامش مردم به ما سپرده‌شده است، مردم از دستگاه قضایی انتظار اجرای عدالت و از پلیس تأمین نظم و امنیت را دارند. به گزارش  خبرگزاری‌ها، وی با تاکید بر اینکه به سراغ محتکران خواهیم رفت و محتکران به‌عنوان اخلالگران اقتصادی تحت پیگرد خواهند بود، بیان کرد: برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی ازجمله اراذل‌واوباش که دشمن ‌روی این‌ها برنامه‌ریزی کرده است، باید تحت اشراف و کنترل باشند.

تاکید بر نقش ضابطان در تحقق عدالت کیفری
رییس‌کل دادگستری استان مازندران بر نقش ضابطان در تحقق عدالت کیفری تاکید کرد. 

حجت‎الاسلام محمدصادق اکبری ضمن حضور در مرکز فرماندهی نیروی انتظامی استان مازندران، بر نقش ضابطان در تحقق عدالت کیفری تاکید و اظهار کرد: نیروی انتظامی مظهر اقتدار و امنیت جامعه است و برقراری نظم و امنیت اجتماعی در جامعه مرهون زحمات شبانه‎روزی و خالصانه نیروی انتظامی است.
 وی افزود: برخورد‌های قاطع نیروی انتظامی با اراذل و اوباش، این‌گونه جرایم را نسبت به گذشته کاهش داده است و دستگاه قضایی نیز با حمایت از ضابطان و صدور احکام بازدارنده از ضابطان و تلاشگران این عرصه حمایت می‌کند. 
رییس‎کل دادگستری استان مازندران ادامه داد: نیروی انتظامی و دستگاه قضایی باید همسوی یکدیگر حرکت کنند تا نظم و امنیت اجتماعی در جامعه برقرار شود در واقع ضابطان و دادسرا‌ها عناصر مهمی در شکل‎گیری صحیح پرونده‌های کیفری هستند و هرچه پرونده‌ها سریع‌تر و دقیق‌تر رسیدگی شود، مردم هم احساس بهتری نسبت به اجرای عدالت خواهند داشت و همسویی این دو نهاد در نهایت سبب می‌شود تا راه را برای نیل به جامعه‌ای امن هموارتر کنیم. 

برگزاری نخستین جلسه دادرسی الکترونیکی در شهرستان چابهار
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چابهار گفت: نخستین دادگاه الکترونیکی رسیدگی به پرونده زندانی‎دار با بهره‎گیری از زیرساخت‌های معاونت آمار و اطلاعات استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. رحمان ملکوتی‎فر اظهار کرد: نخستین دادگاه الکترونیکی رسیدگی به پرونده زندانی‎دار با اخذ اظهارت متهم توسط قاضی پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان چابهار برگزار شد. 

وی افزود: شهروندان انتظار دارند خدمات قضایی با سرعت و سهولت و با حداقل نیاز به حضور فیزیکی در اختیارشان قرار گیرد. راه‌اندازی این سیستم نه تنها موجب افزایش کارایی و بهره‎وری دادگاه‌ها می‌شود بلکه دسترسی طرفین پرونده به فرآیند دادرسی و اطلاعات پرونده‌ها را نیز تسهیل می‌کند. 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان چابهار بیان کرد: راه‎اندازی دادگاه الکترونیکی بستر مناسبی برای رسیدگی آسان، شفافیت در رسیدگی، کاهش چشمگیر هزینه‌ها و جلوگیری از برخی خطرات احتمالی است و می‌تواند مسیر قضاوت عادلانه را هموار سازد.

هشدار رییس‎کل دادگستری آذربایجان‌شرقی به مخلان امنیت 
رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان شرقی در پی دستگیری عاملان سرقت مسلحانه اخیر تبریز، به اشرار، مخلان امنیت و اراذل و اوباش هشدار داد.
موسی خلیل‎اللهی در جمع خبرنگاران با تاکید بر اینکه هر گونه شرارت و ناامنی در استان آذربایجان شرقی و کلانشهر تبریز با واکنش قاطع و جدی دستگاه قضایی مواجه خواهد شد، خاطرنشان کرد: دادگستری این استان نسبت به این افراد به هیچ عنوان اغماض نخواهد داشت. وی اظهار کرد: مجموعه دستگاه قضایی استان آذربایجان شرقی، در راستای پیشگیری از وقوع جرایم به ویژه جرایم خشن و اخلال در نظم عمومی و امنیت اجتماعی، آماده دریافت اخبار و گزارش‎های مردمی در حوزه‌های مرتبط است تا در سریعترین زمان به چنین مواردی رسیدگی شود. خلیل‎اللهی با اشاره به دستگیری عوامل دخیل در سرقت مسلحانه یک باب مغازه زرگری در خیابان حجتی تبریز، افزود: دستگیری این افراد شرور در کوتاه‌ترین زمان پس از وقوع سرقت و با همکاری نیروهای قضایی، انتظامی و اطلاعاتی به انجام رسید که باید از این تعامل بین دستگاهی در مراحل پی‎جویی، شناسایی و دستگیری عوامل مرتبط با سرقت قدردانی شود. وی ادامه داد: بلافاصله پس از اطلاع از وقوع سرقت مسلحانه، دستورهای قضایی لازم توسط دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان آذربایجان شرقی برای شناسایی و دستگیری عوامل سرقت و قتل، با استفاده از ظرفیت نیروهای خدوم انتظامی و اطلاعاتی صادر شد. رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان شرقی  اضافه کرد: رسیدگی به موضوع سرقت مسلحانه منتهی به قتل و صدمات بدنی تبریز، به یکی از شعب ویژه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع شده و تحقیقات با سرعت، دقت و با جدیت و رعایت مقررات دنبال می شود.
گفتنی است اواخرهفته گذشته، سه سارق با ورود به یک واحد صنفی طلافروشی در خیابان حجتی تبریز طلاهای موجود مغازه را به سرقت بردند و صاحب واحد طلافروشی را نیز با شلیک گلوله مصدوم کردند و حین فرار نیز یک عابر پیاده بر اثر شلیک گلوله از تفنگ شکاری سارقان جان باخت.

آزادی ۸۰۸ زندانی با اجرای طرح غربالگری در استان گلستان
رییس‎کل دادگستری استان گلستان گفت: با اجرای طرح غربالگری در زندان‌های این استان در کمتر از دو ماه ۸۰۸ نفر از زندان‌های این استان آزاد شدند.هادی هاشمیان اظهار کرد: در قالب طرح غربالگری که با دستور رییس قوه‎قضاییه اجرای آن آغاز شده است، قضات برجسته با حضور در زندان‌های گرگان و گنبدکاووس با همه زندانیان دیدار و پرونده‌های آنان را بررسی می‌کنند. وی ادامه داد: پس از بررسی پرونده‌ها و شنیدن خواسته‌های مددجویان در صورتی که این افراد مشمول عفو، تخفیف مجازات و ارفاق باشند، پرونده آنها برای انجام مراحل قانونی آزادی از زندان، تکمیل و دستورهای قضایی مورد نیاز صادر می‌شود.
رییس‎کل دادگستری استان گلستان عنوان کرد: از تقریبا دو ماه پیش که اجرای این طرح آغاز شده است، تاکنون 808 متهم و محکوم از زندان آزاد شدند.

حمایت

 

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش