Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1

دیده بان هشتم : محمد امامی گفت: آن مهمانی شبانه که آقای قهرمانی از آن صحبت می‌کند در خانه من برپا شد، برخی از دوستانم و جمعی از هنرمندان به خانه من آمدند تا هم تولدم را تبریک بگویند و هم به دلیل مسافرت با من خداحافظی کنند. خانم‌ها در یک طرف و آقایان طرف دیگری بودند.

 

1399080614320962321514144

 

به گزارش پلایگاه خبری دیده بان هشتم یازدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات محمد امامی و 33 متهم دیگر پرونده بانک سرمایه صبح امروز در محل دادگاه انقلاب و به ریاست قاضی مسعودی مقام برگزار شد.

مسعودی مقام در آغاز جلسه با یاداوری مفاد 193 و 194 قانون آیین دادرسی کیفری همگان را به گفتار حقیقت همراه با رعایت ادب و نزاکت دعوت کرد و از محمد امامی خواست با حضور در جایگاه ویژه به بیان دفاعیات خود بپردازد.

محمد امامی در آغاز سخنان خود گفت: به دلیل شرایط اخیر کشور در خصوص شیوع بیماری کرونا و ابتلای دو تن از اعضای خانواده‌اش به این بیماری از نظر روحی آمادگی دفاع را ندارد با این حال به خواست دادگاه احترام می‌گذارم و در آغاز دفاعیاتم از آقای قهرمانی نماینده دادستان می خواهم در قبال کیفرخواست اسناد خود را ارائه دهم.

وی افزود: نماینده دادستان اعلام کرد من درخصوص تشکیل شرکتهایی که 509 میلیارد تومان ضمانت نامه دریافت کردند نقشی نداشتم و اتهامات من تنها در خصوص بخش بانکی و فروش کالای این شرکتها بوده است. در دو جلسه قبلی سعی کردم به صورت مستند روالها را در خصوص بانک و فروش کالا را تبیین کنم تا مستندات ارائه شده از سوی نماینده دادستان را رد کنم.

وی تاکید کرد که صحبتها در دادگاه باید فارغ از جنجالها و هیجان‌های رسانهای باشد و گفت: در شرکتهای کارتن‌خواب ادله‌ها متکی به اظهارات هستند شخصی آمده علیه من صحبت کرده و چند ادله هم شامل پیام‌های تلگرامی ساختگی است و هیچ سند مالی چه در تحقیقات و چه در گزارش ضابطین و حتی در گزارش دادسرا ارائه نشده و در کیفرخواست حتی اظهاراتی راجع به من نشده است.

در این لحظه از دادگاه قاضی مسعودی مقام گفت: کیفرخواستی علیه شما صادر شده که اگر آن را قبول ندارید مستندات خود در رد آن را ارائه کنید ما مستندات را بررسی می کنیم اما بدانید اتهامات علیه شما بر اساس اظهارات نبوده و مستنداتی هم ارائه شده است.

در ادامه امامی اظهار کرد: من روالها را در خصوص اخذ ضمانت نامه اعلام کردم. مثلا در خصوص دریافت قیر مراحل 12 گانه آن را برشمردم که حتی برای تحویل یک رشته آن باید تمام این مراحل بگذرد. در باقی کالاها مثل مرغ، گوشت، گندم و فولاد نقشی برای خودم را نه از زبان دادستان شنیدم و نه در کیفرخواست آن را دیدم و نه اصلا نقشی در خرید و فروش کالاها داشته‌ام. تنها سند ارائه شده خرید قیر توسط شرکت پتروایشیا از شرکت راهبردپویان آدان بوده است که گفته شد آقای مدرسی تمام قیرها را ترخیص کرده که به نظر من حضور نماینده شرکت نفت پاسارگاد برای روشن شدن موضوع مهم است. همچنین روال‌هایی در خصوص انتصابات و صدور ضمانت نامه ها در بانک سرمایه را براساس آگاهی های خودم توضیح دادم.

وی افزود: در کیفرخواست یک روال تا 10 صفحه توضیح داده شده و در آخر آن نتیجه‌گیری می‌شود که شرکتها برای محمد امامی است. سندی که برای قیر ارائه شده تنها برای 1000 تن است. پس اسناد 180 هزار تن دیگر کجاست؟ یا اسناد برای گوشت و مرغ و گندم و فولاد چه هستند؟ چرا تا به حال آقای قهرمانی درباره انتفاع من از این ضمانت‌نامه‌ها توضیح نداده است؟ در حالی که در تبیین کیفرخواست آقای قهرمانی تا 80 درصد صحبتها خارج از متن کیفرخواست است.

متهم امامی ادامه داد: به لحاظ تاریخی ادعا شده که من یک خودرو پورشه به احسان دلاویز داده‌ام و او من را به دایی‌اش که نماینده مجلس بود معرفی کرده است و زمانی هم این اتفاق افتاده که برادر او محسن دلاویز مدیرعامل شرکت نفت پاسارگاد بود و به من قیر داد. از منظر تاریخی هیچ یک از این ادعاها با هم مرتبط نیست. وقتی یک اشتباه آن را دربیاورید مشخص می شود که تمام آن اشتباه است.

وی افزود: در جایی گفتم که خانم پیراسته درباره ارتباط من با آقای غندالی اظهاراتی داشته است من در نوروز سال 93 از همسر سابقم خانم پیراسته جدا شدم و از آن زمان تاکنون همدیگر را ندیده‌ایم. چطور است که ایشان از سفر مشترکمان با آقای غندالی به دوبی و تحویل چمدان طلا یا پول از سوی من به آقای غندالی صحبت می‌کند درحالی که تاریخ آشنایی من با آقای غندالی برای بعد از جدا شدن از همسر سابقم خانم پیراسته است. این ادعا از نظر تاریخی با هم انطباق ندارند. اما مخاطب را به این نتیجه می رساند که محمد امامی با اقدامات مجرمانه خود و اعطای رشوه های لوکس برای خود تحصیل مال نامشروع کرده است. قهرمانی حتی یک بار در همین دادگاه اعلام کرد که نصب یک قیمت و عزل یک قیمت داشته است. یک بار از او خواسته بودم که درباره این ادعا سندی ارائه دهد که تا الان این کار را نکرده است.

متهم امامی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: شرکتهای مربوط به من با بانک تسویه کرده اند اما آقای قهرمانی می گوید در قبال یک تهاتر ظالمانه انجام شده است. اگر این ادعای خود را قبول دارد می توانستند از من دعوت کنند تا تهاتر ظالمانه مورد ادعای ایشان به نفع بانک تغییر کند. اما هیچگاه این کار را نکردند. یک روز گفتند که شرکت صبح حساب باز کرد و شب تسهیلات گرفت. ما مدارک داریم که افتتاح حساب برای 4 ماه قبل از آن بوده است بعد از آن گفتند محل تسهیلات در کجا بوده و در پالایشگاه مصرف نشده است. بعد که مدارک مربوط به پالایشگاه را دیدند گفتند که این یک کاغذ پاره است و بعد از کاغذپارگی گفتند سرمایه از محل سرمایه فرهنگیان تامین شده است.

وی ادامه داد: نماینده دادستان مدعی است آقای امین کریمی وجود خارجی ندارد از طرفی مهدی محمدی می گوید که به گفته امین کریمی کارها را انجام می داده است و حتی در جلسه همین دادگاه نماینده دادستان از مهدی محمدی می‌خواهد تا درباره جلسه دوبی که به زعم ایشان با حضور مهدی محمدی، امیررضا فرزان‌راد، حمید حاجیان، من  و امین کریمی برگزار شده بود توضیح دهد. بنابراین امین کریمی وجود خارجی دارد حتی در روز اول بازپرسی به من اعلام شد که شرکتهای کارتن خواب برای امین کریمی است.

وی افزود: من سال 95 بازداشت شدم و در سال 96 چند ماه آزاد بودم و دوباره تا الان بازداشت هستم. در فاصله آزادی موقت فقط یک سفر به کانادا داشتم. خیلی سخت است که بدانید از 95 تا 99 به دوبی رفته ام یا نه؟ و آیا در آن جلسه مورد ادعا در دوبی حضور داشتم یا خیر؟ من در نگاه دادگاه مجرم هستم اما خواهشی که دارم این است که حداقل ها رعایت شود.

در این هنگام قاضی گفت: شما دو جلسه است که این صحبتها را عنوان می کنید آن مطلب اصلی که مدنظرتان هست را بگویید.

امامی در ادامه اظهار کرد: موضوع اصرار و لجاجت در دیده نشدن برخی ادله توسط نماینده دادستان است. ما سند واریز پول از سوی دلاویز برای خرید پورشه را تحویل دادیم اما دوباره آن را بیان می‌کنم. دوستان وقوف به جزئیات ندارند و تمام گفته ها کلیات است. در کیفرخواست هر اتهامی با یک قصه تعریف شده که اگر یک تاریخ با یک ادعای آن رد شود تمام ماجرا مردود است. بعد از سه سال اینکه گفته شود تاجگردون با اشتباه تایپی دایی دلاویز معرفی شده، این پذیرفتنی نیست. ما مدارک خود را در خصوص اسناد مالی ارائه داده ایم اما همچنان همان حرفهای قبلی تکرار می شود.

قاضی گفت: مدارک شما یک گردش مالی برای شرکتهای روشه و سون و یک پروژه برای طرح سیراف است که در حال بررسی آنها هستیم. دفاع ماهیتی کنید و با سند بگویید که ادعاها صحیح نیستند. همچنان که شما می‌گویید گرد مالی شرکت 24 میلیارد است ما بررسی می‌کنیم در خصوص دیگر مطالب کیفرخواست هم سند دهید و مطمئن باشید مورد بررسی قرار می‌گیرد.

امامی گفت: وقتی خطاهای نماینده دادستان زیاد می‌شود توقع من به عنوان یک شهروند متهم این است که یک شک علیه او مطرح شود و توقع بررسی بیشتر دارم وقتی من می‌گویم مال من نیست برای آن نباید سناد ارائه دهم کسی که مدعی است آن مال برای من است برای ادعای خود باید سند بدهد. قهرمانی قصه پول‌پاشی و "بی ام و" پاشی را مطرح کرده که یک ذهنیت منفی از من در دادگاه ایجاد کرده است شجاعت در این نیست که من و خانواده من تحقیر شویم شجاعت در این است که بگویند بعد از 5 سال و راجع به این پیامک اشتباهی کردید.

وی افزود: در انتصابات نماینده دادستان ادعاهایی مطرح کرده است چند سند دارم که در یکی از آنها آقای عالمی نامه‌ای به وزیر وقت آموزش و پرورش نوشته و درباره اعضای هیئت مدیره و مدیرعامل بانک پیشنهاد تشکیل یک کارگروه را داده است. این اعضای کارگروه پیشنهادی شامل هفت نفر هستند که من تنها با آقای غندالی ارتباط داشتم و فقط دو بار آقای عالمی را دیده‌ام. در سند دیگری که صورت جلسه برکناری آقای درخشنده از مدیرعاملی بانک سرمایه است انتخاب آقای غندالی به سرپرستی بانک پیشنهاد شده که به امضای کاظمی، توسلی و بخشایش رسیده است در سند دیگری نامه بانک سرمایه به رئیس کل وقت بانک مرکزی درباره معرفی مدیرعامل بانک است که به امضای پرویز کاظمی رسیده است. شما کمیته انتصابات صندوق سرمایه‌گذاری فرهنگیان که متشکل از 7 نفر است را صدا بزنید و ببینید چه ارتباطاتی بین من و آنها وجود دارد.

قاضی گفت: شما روال قانونی را شرح می دهید اما آقایان عنوان می‌کنند که روال قانونی به شکل دیگری طی شده است و مهم اینکه آقای غندالی در کمیته انتصابات حضور دارد.

امامی در پاسخ گفت: یک سوال دارم آیا فقط امضای شما می‌تواند حکم را تعیین کند یا به امضای دو قاضی دیگر دادگاه هم نیاز است؟ آیا فقط امضای آقای غندالی می‌توانست این اتفاقات را رقم بزند؟ یک روال قانونی است که نیازمند امضای یک شخص نیست. قهرمانی که عنوان می‌کند عزل یک قیمت و نصب یک قیمت دیگر دارد آیا این شبهات را ندیده است؟ با این توضیح که ضابطین پرونده به این نتیجه نرسیدند که امامی کسی را در جایی منصوب کرده باشد. از باقی افراد بپرسید که آیا آقای غندالی اصرار داشته که نظرش را به دیگر تحمیل کند یا نه، سندی وجود دارد که مدیرعاملی بیرانوند به خواست آقای عالمی از آقای فنی انجام شده است و نامه عزل او به پیشنهاد آقای غندالی براساس 8 مورد به امضای هیئت مدیره رسیده است. من حتی نامه عزل آقای حیدرآبادی را هم دارم.

در این لحظه قاضی مسعودی مقام گفت: اینهایی که بیان می‌کنید ظاهر درستی دارند اما در پرونده‌ها مشاهده می‌کنید کسانی در رده‌های بانک قرار گرفته اند که اساسا نباید انتخاب می شدند و عدم دانش آنها منجر به بهره‌برداری کسانی شد که آنها را گماشته است. حال شما می‌گویید انتصابات روال قانونی دارد و در‌آنها دخالتی نداشته‌اید. نماینده دادستان هم توضیحات خود را ارائه خواهد داد.

در ادامه امامی گفت: نماینده دادستان بدون کلی‌گویی مصداق و تاریخ عنوان کند که در ارگان‌های مختلف چه کرده ام. تا ما اعلام کنیم که در آن تاریخ اصلا در ایران بوده‌ام یا خیر. من منکر پیامکها نیستم اما عنوان شود که ادعای مطرح شده در پیامکها اتفاق افتاده است یا خیر و آیا اینکه تاریخ‌ها با انتصابات همخوانی دارد.

وی در بخش دیگری از دفاعیاتش گفت: سال 98 فضای قوه قضائیه عوض شد دیدم در خصوص املاک و گراننمایی باید ادله جدید ارائه دهند که در دسترس نبود. بنابراین شرکتهای کارتن‌خواب را به من منتسب کردند. تا عید سال 99 در خصوص این شرکتها هیچ صحبتی در میان نبود.

قاضی پرسید: آیا در موضوع ضمانت نامه ها دخالت دارید؟

امامی گفت: به هیچ وجه هیچ دخالتی در آن ندارم.

وی ادامه داد: در قرار نهایی از پیامکی صحبت شده که من برای خانم شامانی ارسال کرده و ضیایی را برای مدیریت بانک معرفی کردم. تاریخ پیامکی که به آن استناد شده برای یک سال پس از حضور ضیایی در بانک است. من نه تنها در ضمانت‌نامه‌ها هیچ نقشی نداشتم بلکه در انتصابات و عزل‌ها هم هیچ نقشی نداشتم.

متهم  ادامه داد: آقای قهرمانی در یکی از جلسات دادگاه تاکید کردند که از محل 25 میلیارد تومان تسهیلات به حساب آقای شیرخان و بعد آقای لواسانی که تیم رسانه‌ای من هستند پول واریز شده است. موضوع را بررسی کردم آن زمان آقای کمالی که کارپرداز و کارمند من بود پولی می خواست، حسابش مشکلی داشت و 34 میلیون تومان به حساب آقای لواسانی پسرعموی او واریز کردیم که 8 دقیقه بعد پول برداشت شده و به حساب کمالی رفت است.

وی افزود: جمله‌ای هم راجع به ملک آقای غندالی گفته‌اند که وقتی خانم شامانی از کنترل حساب بانک رفاه مطلع می‌شود جلسه شبانه‌ای را برگزار می‌کنیم و در آن آقای حاجیان تصمیم می‌گیرد تا مبایعه‌نامه را امضا کند. تاریخ کنترل حساب در اسفند سال 91 و تاریخ اظهارنامه اقای حاجیان 6 مهر 97 است که به خانم شامانی و آقای قندالی اعلام می‌کند که خانه برای آنها نیست.

در ادامه امامی به خواست قاضی مسعودی مقام متن اظهارنامه را قرائت کرد و پس از آن اظهارنامه را به خواست نماینده دادستان به او تحویل داد.

محمد امامی سپس با اظهار اینکه تمام اتهامات مربوط به پرداخت رشوه به آقای غندالی را در جلسه بعد توضیح خواهم داد گفت: حتی یک سند وجود ندارد که من یک ریال یا یک سند را به اسم تحصیل مال نامشروع یا رشوه را به یکی از ارکان اعتباری بانک یامدیرعامل بانک یا اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان داده باشم و اما آن مهمانی شبانه که آقای قهرمانی از آن صحبت می‌کند در خانه من برپا شد نه در بام نیاوران و تاریخ آن 18 اسفند و 4 روز بعد از مشخص شدن کنترل حسابها بود. 18 اسفند سالروز تولد من است و 19 اسفند همان سال به مسافرت آمریکا رفتم و برخی از دوستانم و جمعی از هنرمندان در خانه من حاضر شده بودند تا هم تولدم را تبریک بگویند و هم اینکه به دلیل مسافرت به خارج با من خداحافظی کنند. خانم‌ها یک طرف و آقایان طرف دیگری بودند. در میانه میهمانی آقای حاجیان به در خانه آمدند و خواستند که برای یک حساب و کتاب پیش او بروم که از او دعوت کردم که در میهمانی ما شرکت کند در همان حضور بود که آقای غندالی موضوعی کنترل حسابها را با آقای حاجیان درمیان گذاشت. 

وی در ادامه تاکید کرد: در سال 93 آقای غندالی دو میلیارد تومان به من چک دادند که وصول شده است من در نوروز 94 که با آقای غندالی به مکه می‌رفتم یک سرمایه‌گذاری در پتروشیمی شازند کرده بودم که برای تأمین نقدینگی آن دچار مشکل بودم. که پول آن را از خانم شامانی دریافت کردم و اسناد آن موجود است.

تسنیم

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش