text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

همکاری قوه قضائیه با دولت برای دسترسی مردم به کالا‌های اساسی

دیده بان هشتم : رئیس قوه قضائیه گفت: همکاری با دولت در دسترسی مردم به کالا‌های اساسی و مورد نیاز مثل ماجرای ورود دادستانی در ترخیص کالا‌های دپوشده در بندر عباس مورد تأکید ماست؛ همکاران قضایی در سراسر کشور در همکاری با دولت هر اقدامی که لازم است انجام دهند تا مردم بدون اجحاف به کالا‌های اساسی مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

همکاری قوه قضائیه با دولت برای دسترسی مردم به کالا‌های اساسی
 

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه امروز دوشنه 19 آبان شورای عالی قوه قضائیه، اظهار کرد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب، راهبرد جمهوری اسلامی مأیوس کردن دشمن در حوزه اقتصاد، امنیت و فرهنگ است و قوی شدن در این حوزه‌ها تنها راهی است که دشمن را مأیوس می‌کند.

رئیس قوه قضائیه گفت: این بر خلاف عقلانیت در حکمرانی است که برنامه ملی خود را در گروی آمد و رفت افراد در خارج از کشور بگذاریم. صیانت از حقوق ملت، منابع ملی و رفاه ملی در گروی توانمندی ملی است.

 آیت‌الله رئیسی بیان داشت: درست است که تروریستی که دستش به خون قهرمان ملی ما آلوده بود امروز از کاخ نمرودی خود بیرون انداخته شده است، اما جمهوری اسلامی از عزم خود در اجرای عدالت نسبت به عوامل ترور حاج قاسم و تروریست‌های اقتصادی که در قالب تحریم علیه ملت ایران مرتکب جنایت شدند، عقب نشینی نمی‌کند.

رئیس دستگاه قضا گفت: داعشی که آخرین جنایتش را در دانشگاه کابل انجام داد، جریانی بود که دموکرات‌ها راه انداختند و جمهوری خواهان از آن استفاده کردند؛ اینجانب با دولت و ملت افغانستان و جامعه حقوقی کشور که بخشی از دانشجویان و اساتید حقوق را در این حادثه از دست دادند، ابراز همدردی می‌کنم.

آیت‌الله رئیسی افزود: همنوایی ملت ایران با ملت مظلوم افغانستان که با نوای «جان پدر کجاستی» شکل گرفت، نشان از عمق پیوند دو ملت دارد.

رئیس قوه قضائیه گفت: به مناسبت روز شورای حل اختلاف از همکاران خود در این شورا‌ها که با کمبود‌های موجود زحمات فراوانی متحمل می‌شوند، قدردانی می‌کنم. این شورا‌ها میراث مرحوم هاشمی شاهرودی بود که نقش مهمی در صلح و سازش و کاهش پرونده‌های قضایی دارد.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: از دولت می‌خواهیم در ارائه لایحه شورای حل اختلاف به مجلس تسریع کند. قوه قضائیه این امکان را دارد که با استفاده از اختیاراتی قانونی، خود لوایح معطل مانده را به مجلس بفرستد، اما بنای ما بر این است که لوایح با توافق دولت به مجلس بروند.

رئیس قوه قضاییه تصریح کرد: همکاری با دولت در دسترسی مردم به کالا‌های اساسی و مورد نیاز مثل ماجرای ورود دادستانی در ترخیص کالا‌های دپوشده در بندر عباس مورد تأکید ماست؛ همکاران قضایی در سراسر کشور در همکاری با دولت هر اقدامی که لازم است انجام دهند تا مردم بدون اجحاف به کالا‌های اساسی مورد نیازشان دسترسی پیدا کنند.

رئیس دستگاه قضا افزود: موتورسیکلت‌های توقیفی، پارکینگ‌های بزرگ را در شهر‌ها به خود اختصاص داده‌اند. برخی از این اموال در شرایط متفاوت جوی و زیر آفتاب و باران در حال از بین رفتن هستند؛ سازمان بازرسی همانطور که پیگیر تعیین تکلیف این موتورسیکلت‌ها بود، موضوع را تا رفع کامل مشکل دنبال کند.

آیت‌الله رئیسی در بخش دیگری از سخنانش اظهار داشت: ایجاد زمینه برای ثبت قرارداد وکالت در سامانه قرارداد‌های الکترونیک، تکلیف قانونی قوه قضاییه بوده که زیرساخت آن فراهم شده است؛ لازم است دادگاه‌ها وکلایی را که در این سامانه ثبت قرارداد کرده‌اند، بپذیرد.

فارس

منتشر شده در دوشنبه, 19 آبان 1399 12:45

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش