text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

تشکیل کانون وکلای مستقل در ۴ استان با موافقت رییس قوه قضاییه

دیده بان هشتم : معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه از تشکیل کانون وکلای مستقل در چهار استان خراسان شمالی، هرمزگان، سمنان و سیستان و بلوچستان، با موافقت رییس دستگاه قضایی کشور خبر داد.

 

حجتالاسلاموالمسلمینمصدق

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق با اعلام این خبر اظهار کرد: بر اساس ماده یک لایحه استقلال کانون وکلا، تشکیل کانون وکلای مستقل در هر استان منوط به آن است که حداقل ۶۰ وکیل در آن حوزه استقلال داشته باشند و تا زمانی که تعداد وکلا به حد نصاب تعیین‌ شده نرسیده باشد، آن استان در امور مربوط، تابع مقررات و نظامات کانون وکلای مرکز خواهد بود.

وی با تأکید بر ضرورت تشکیل کانون وکلای مستقل در استان‌های برخوردار از حد نصاب مزبور و لزوم رفع مشکلات مردم در این زمینه به خصوص دشواری دسترسی آنها به وکیل تصریح کرد: تشکیل کانون مستقل در این استان‌ها، در اجرای تبصره ۲ماده ۶ «قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری» در دستور کار قرار گرفت. ابتدا موضوع از طریق دادگستری‌های کل استان‌ها پیگیری شد و با اخذ نظر موافق آنها، این مهم به وزیر محترم دادگستری منعکس و با موافقت وزیر، مراتب به ریاست قوه قضاییه اعلام شد.

معاون حقوقی و امور مجلس دستگاه قضایی افزود: در نهایت تشکیل کانون وکلای مستقل در استان‌های خراسان شمالی، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و سمنان مورد موافقت ریاست قوه قضاییه قرار گرفت و موضوع از طریق دادگستری‌های مربوط و کانون‌هایی که تا کنون عهده دار امور این استان‌ها بودند در دست پیگیری است که  امیدواریم در اسرع وقت با برگزاری انتخابات کانون‌ها در این استان‌ها شاهد فعالیت آنها باشیم.   

مصدق در پایان ضمن اعلام اینکه معاونت حقوقی و امور مجلس پیگیری تشکیل کانون وکلای مستقل استان‌های فاقد کانون را در دستور کار دارد تصریح کرد: تسهیل شرایط برای دسترسی عموم به وکیل به عنوان یک حق تصریح شده در قوانین، به طور جدی از سوی این معاونت پیگیری می‌شود و به محض تحقق شرایط مقرر در ماده یک لایحه استقلال کانون وکلا در این استان‌ها، ان‌شاءالله موضوع به وزیر دادگستری و ریاست قوه قضاییه اطلاع داده می‌شود.

 

ایسنا

منتشر شده در شنبه, 24 آبان 1399 12:02

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش