Thursday, 18 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
بازرس کل استان قزوین:

بيشتر تخلفات به دلیل سوء برداشت‌ها از قوانین است/ انجام بازرسی‌های فوق‌العاده در راستای صيانت از بيت‌المال

انصاری با بیان اینکه ميانگين سلامت اداری استان قزوین عليرغم وجود برخی تحلفات و سوء جریانات، مطلوب است، گفت: بيشتر تخلفات به سوء برداشت‌ها از قوانین و تساهل و تسامح بازمی‌گردد.
سایت حقوقی
 
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، علیرضا انصاری در نشست شورای مسئولان قضایی استان قزوین بیان داشت: اقداماتی كه سازمان بازرسی به عنوان دستگاه نظارتی در بدنه دستگاه های اجرایی انجام می دهد در سه محور عمده قابل طرح است.  
  
وی ادامه داد: بازرسی مستمر و برنامه ای از تمام دستگاه های اجرایی و مؤسسات و شركت های دولتی، شهرداری ها و مؤسسات وابسته به آنها و دفاتر اسناد رسمی و مؤسسات عام المنفعه و نهادهای انقلابی و سازمانهایی كه تمام یا قسمتی از سرمایه یا سهام آنان متعلق به دولت است یا دولت به نحوی از انحاء بر آنها نظارت یا كمك می کند، یکی از محورهای اقدام سازمان بازرسی است.  
  
بازرس کل استان قزوین اضافه کرد: انجام بازرسی های فوق العاده حسب الامر مقام معظم رهبری و یا به دستور رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی کل کشور و یا درخواست رئیس جمهور و یا كمیسیون اصل 88 و 90 قانون اساسی مجلس شورای اسلامی و یا بنا به تقاضای وزیر یا مسئول دستگاههای اجرائی ذیربط و یا هر موردی كه به نظر رئیس سازمان ضروری تشخیص داده شود، از دیگر موارد مورد اقدام سازمان بازرسی است.  
  
وی افزود: اعلام موارد تخلف و نارسائی ها و سوء جریانات اداری و مالی از دیگر مواردی است که از کانال های مختلف از جمله اعلام مردمی از سوی سازمان بازرسی به عنوان گزارش های موردی تحت پیگیری قرار  می گیرد.  
  
انصاری عنوان کرد: سال 1394، میزان نظارت و برنامه های بازرسی کل استان دو برابر توان اداره کل بوده به نحوی كه 24 بازرسی مستمر، 9 بازرسی فوق العاده و 117 مورد بازرسی موردی داشته ایم كه این میزان فعالیت دو برابر توان انسانی موجود بوده است.  
  
وی تصریح کرد: در بازرسی کل استان قزوین ماحصل اقدامات انجام شده منتهی به گزارش های اختصاصی اعم از کیفری و تخلفاتی و پیشنهادات اصلاحی خواهد شد به طوری كه در بررسی چالش ها و آسیب ها، پیشنهادهایی را تنظیم كردیم كه 400 آسیب را در این خصوص در قالب 400 پیشنهاد اصلاحی به دستگاه های اجرایی تذكر دادیم که این تذكرها برای جلوگیری از سوء جریان ها و نقض مقررات و اصلاح امور صورت پذیرفته است.  
  
بازرس کل استان قزوین اعلام کرد: اقدامات بازرسی کل استان قزوین در راستای صیانت از بیت المال و اموال عمومی در دستگاه های اجرایی و شهرداری ها انجام گرفته كه در این راستا طی 11 ماهه سال 94 تعداد یك هزار و 363 فقره مناقصه و مزایده مورد نظارت و بازرسی قرار گرفته كه حجم این موارد 10 تریلیون ریال بوده است كه 145 فقره از این موارد منجر به ابطال و یا تجدید شده است كه ارزش این 145 فقره 900 میلیارد ریال بوده است.  
  
وی خاطرنشان کرد: بازرسی کل استان قزوین در حوزه كیفیت اقدامات مخصوصاً اتقان گزارش ها در سطح منطقه از بالاترین رتبه برخوردار بوده به طوری كه رتبه برتر را كسب كرده ایم.  
  
انصاری تأکید کرد: میانگین سلامت اداری استان علیرغم وجود برخی تحلفات و سوء جریانات، مطلوب است و از سلامت اداری قابل قبولی در استان برخوردار هستیم.  
  
وی یادآورشد: بیشتر تخلفات به سوء برداشت‌ها از قوانین و تساهل و تسامح باز می‌گردد که باید در این خصوص بیش از پیش دقت شود. 
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش