text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

گزارش شرکت تیم ايرانى شرکت کننده در المپیاد جهانی داوری تجاری بین المللی تحت عنوان ویس موت

 
ویس موت یکی از ٢ المپیاد بسیار معتبر دنیاست که در موضوع داوری تجاری و کنوانسیون بیع بین المللی کالا برگزار می گردد. المپیاد دیگر موت فیلیپ جساپ است که در موضوع حقوق بین الملل عمومی در شهر واشنگتن برگزار می شود.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از کانون وکلای مرکز : هر سال حدود ٥٠٠ دانشگاه از سراسر جهان در ویس موت شرکت میکنند که در دو شهر وین و هنگ کنگ برگزار میگردد.
امسال ٣١١ تیم در وین و ١٩٠ تیم در هنگ کنگ حضور داشتند. تمام دانشگاه های بزرگ جهان نظیر هاروارد، کمبریج، ییل در این المپیاد شرکت دارند.
ویس موت فرصت بی نظریست تا شرکت کنندگان مهارت های اولیه وکالت در محیط بین المللی را به صورت عملی یاد بگیرند. از طرفی، موفقیت در ویس موت افتخار و اعتبار بسیاری به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها و موسسات،  سرمایه گذاری هايى وسیع روی تیم های خود انجام می دهند.
تیم های شرکت کننده باید به عنوان وکلای طرفین در یک دعوای شبیه سازی شده بین المللی و در دو مرحله کتبی و شفاهی به دفاع از موکل خود بپردازند.
نحوه برگزاری دور شفاهی به این نحو می باشد که تمام ٣١١ تیم شرکت کننده ٤ دور در مرحله مقدماتی در برابر هم دفاعیات و استدلالات خود را مطرح می کنند و داوران به تیم ها امتیاز می دهند. در پایان ٦٤ تیمی که بالاترین امتیاز را کسب نموده باشند به دور نهایی و حذفی راه پیدا می کنند.
امسال حدود ٣٢٠٠ شرکت کننده از ٧٦ کشور شامل وکلا، مربیان ، سرپرستان و همراهان در مسابقات حضور داشتند.
تیم دانشگاه علامه طباطبایی همانند سال گذشته به عنوان تنها تیم ایرانی بود که با سرپرستی اقای دکتر محمدرضا پاسبان در این رویداد بزرگ علمی_ حقوقی شرکت داشت.
این تیم در دوّمين حضور خود در اين المپياد،موفق شد جزء ٣٢ تیم نخست باشد که به مرحله حذفی (Elimination Round ) راه یابد.
حسب اعلام برگزار کنندگان المپیاد،
در طول تاریخ برگزاری این المپیاد طی ٢٣ سال گذشته، این نخستین بار بود که یک تيم از خاور میانه و شمال آفریقا به این مرحله صعود کرده است. سال گذشته نيز تیم دانشگاه علامه طباطبایی برای نخستین بار در ویس موت شرکت و اگرچه به مرحله حذفی راه نیافت ولی ستایش داوران را برانگیخت.
تیم دانشگاه علامه طباطبایی در مرحله مقدماتی، تيم هاى بزرگی را مغلوب کرد. ابتدا تیم دانشگاه لنکستر انگلستان، سپس در جلسه بعد در برابر دانشگاه اوکلند نیوزلند قرار گرفت که یکی از بهترین تیم های تاریخ ویس موت است. دانمارک جنوبی سومین تیم بود که از سطح بسیار بالایی برخوردار بود ولیکن مغلوب تیم ایران شد.
در نهایت دانشگاه علامه طباطبایی در برابر تیم کالج اقتصاد لندن که مطابق آخرین رده بندی، پنجمین دانشگاه برتر دنیا در رشته حقوق است، قرار گرفت. دیوان داوری پس از شور اعلام کرد تمام اعضاى دیوان قویا اعتقاد دارند که تیم ایران بهتر از کالج اقتصاد لندن بوده است.
تیم ایران نهاتا در دور حذفی در برابر تیم دانشگاه جورجیای آمریکا قرار گرفت. دیوان داوری پس از شور اعلام کرد تصمیم در مورد اینکه کدام تیم عملکرد بهتری داشته بسیار دشوار بوده و نهایتا با ٢ رای از ٣ رای تیم دانشگاه جورجیا برنده اعلام شد.
در روز پایانی و در مراسم اعلام نتایج، خانم تهمینه السادات مدنی از ايران به همراه ٢٠ تن دیگر از ميان ١٢٠٠ وکيل مدافع شرکت کننده، برنده لوح افتخار بهترین وکیل که در نقش هر دو وکیل خواهان و خوانده به نحو عالی دفاع کرده است ،شد. خانم مدنی با ٢٣ سال سن چنان دفاع بی نقصی از هر دو طرف پرونده به عمل آورد که داوران به شدت تحت تاثیر دفاعيات ایشان قرار گرفته بودند.
اعضاى تیم ایران عبارت بودند از:
خانم ها: تهمینه السادات مدنی، فاطمه عباسی، بهناز انصافی آذر
وآقایان: حسین تنهایی و حامد ضمامی
مربیان:
آقایان علی ده دشتی و نیما نصرالهی شهری
سرپرست تیم:
جناب آقای دکتر محمد رضا پاسبان.
اين افتخار را به جامعه حقوقى کشور، اعضاى تيم شرکت کننده از دانشگاه علامه طباطبايى و وکلاى عضو کانون وکلاى دادگسترى مرکز که در تيم حضور داشتند، صميمانه تبريک عرض مى نمايد.
منتشر شده در شنبه, 07 فروردين 1395 11:02

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش