text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

برداشت یکطرفه آمریکا از اموال ایران خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است

 

خبرگزاری فارس: برداشت یکطرفه آمریکا از اموال ایران خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است

عضو هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: آرای محاکم آمریکا مصرف داخلی دارد و نمی‌توان بر مبنای آن درباره اموال کشورهای دیگر به ویژه ایران اقدام کرد.

 

 

به گزارش دیده بان هشتم به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز در مجلس، بر اساس آیین دادرسی مدنی برای اجرای آرای صادره غیابی در دادگاه ها، باید درخواست کننده خسارت لازم را به دادگاه بدهد تا اگر رأی نقض شد بتواند خسارت محکوم علیه را پرداخت کند.

میرهادی قره‌سیدرومیانی درباره اظهارات مقامات آمریکایی درباره آرای دادگاه این کشور برای برداشت از اموال بلوکه شده ایران با عنوان غرامت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران گفت: آرای غرامت مورد ادعای آمریکا از ایران ناشی از پرونده‌هایی است که در محاکم داخلی این کشور علیه ایران صادر شده است نه در محاکم بین‌المللی علاوه بر این، ایران در جریان بررسی پرونده‌ها در دادگاه نماینده‌ای نداشته است.

نماینده مردم تبریز،اسکو و آذرشهر در مجلس افزود: بر اساس آیین دادرسی مدنی برای اجرای آرای صادره غیابی در دادگاه‌ها، باید درخواست کننده خسارت لازم را به دادگاه بدهد تا اگر رای نقض شد پس از آن بتواند خسارت محکوم علیه که با ضرر مواجه شده را پرداخت کند.

قره‌سیدرومیانی تصریح کرد: خزانه‌داری آمریکا با وضع دستورالعمل‌هایی حق برداشت برای ایالات متحده را ایجاد می‌کند در حالی که آرای صادره از محاکم آمریکا مصرف داخلی دارد و نمی‌توان بر مبنای این قواعد در مورد اموال دیگر کشورها تصمیم‌گیری کرد.

وی ادامه داد: این روند مخالف رویه قضایی بین‌المللی است چرا که موضوعات چنانچه مورد اختلاف طرفین باشد باید در کمیسیون حل اختلاف که در سند برجام پیش‌بینی شده مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس نهم با بیان اینکه هرگونه اقدام یک طرفه آمریکا درباره برداشت از اموال ایرانی خلاف حقوق بین‌الملل و نقض برجام است، گفت: اقدامات یک طرفه ایالات متحده در تحدید اختیارات ایران و تشریح اختیارات آمریکا بدون شک اجرای برجام را با مشکل مواجه می‌کند.

منتشر شده در شنبه, 07 فروردين 1395 20:08

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش