text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

لزوم کنترل روبات های قاتل

 
دیده بان هشتم : دیده بان حقوق بشر از کشورهای جهان خواست قبل از آن که فناوری روبات های قاتل بیش از حد پیشرفت کند، جلوی آن را بگیرند.
سایت حقوقی

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم از ایرنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک روسیه، «بونی دوچتری» محقق ارشد بخش تسلیحات دیده بان حقوق بشر گفت: انسان ها باید کنترل سیستم های تسلیحاتی و حملات انفرادی را برعهده داشته باشند و مدیریت کنترل انسانی به جلوگیری از تهدیدها علیه اصول اساسی اخلاقی در مقابل تصمیم به استفاده از قوه قهریه کمک خواهد کرد. 
وی هشدار داد که تهدید واقعی بشریت، خودداری از کنترل چنین روبات هایی و اعتماد به ماشین ها در تصمیم گیری هایی حیاتی است. 
وی خواستار اتخاذ سیاست ها و اقداماتی قانونی قبل از پیشرفت بیش از حد چنین فناوری ای شد و گفت: کشورها نه تنها باید زمان بیشتری را برای توجه به نگرانی ها درباره روبات های قاتل اختصاص دهند بلکه خود را نسبت به پیگیری آن تا رسیدن به نتیجه ای محسوس متعهد بدانند. 
ارتش های پیشرفته از لحاظ فناوری در سراسر جهان در سالهای گذشته پیشرفت هابی در زمینه هوش مصنوعی و توسعه ماشین هایی که قادر به یادگیری عمیق هستند، داشته اند. 
وزارت دفاع آمریکا به منظور تحقیقات و توسعه هوش مصنوعی و ماشین های یادگیری عمیق، خواستار 12 تا 15 میلیارد دلار اعتبار در بودجه سال 2017 شد.
سازمان ملل درواکنش به توسعه وسایل خودکاری که قادر به نابودی اهداف در جنگ ها بدون مداخله انسانی هستند، کمپینی را تحت عنوان «روبات های قاتل را متوقف کنید» به راه انداخته است که در دو سال گذشته دو بار تشکیل جلسه داده است. 
دیده بان حقوق بشر قصد دارد گزارش خود را درباره روبات های قاتل در نشست کارشناسان سازمان ملل درباره سلاح های خودکار کشنده که این هفته در ژنو برگزار می شود، ارائه دهد. این گزارش با همکاری کلینک بین المللی حقوق بشر در دانشکده حقوق هاروارد تهیه شده است.

منتشر شده در دوشنبه, 23 فروردين 1395 14:22

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش