text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

موافقت آملی‌لاریجانی با تخصیص ردیف بودجه مستقل برای دیوان عالی و دادستانی کل

دیده بان هشتم : نخستین جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور در سال 1395 به ریاست حجت الاسلام و المسلمین کریمی رئیس دیوان عالی کشور و با حضور حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور و قضات عالی رتبه و معاونین دیوان عالی کشور برگزار شد.

 

129-5.jpg

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین کریمی رئیس دیوان عالی کشور ضمن تبریک حلول ماه مبارک رجب، گفت: تا آنجایی که می توانید در این ماه روزه بگیرید و نماز شب و نمازهای مستحبی بخوانید.

رییس هیات عمومی دیوان عالی کشور انتصاب حجت الاسلام و المسلمین آقای منتظری را به سمت دادستان کل کشور تبریک گفت و تقارن حضور وی و برگزاری اولین جلسه در ماه رجب را به فال نیک گرفت و اضافه کرد: ایشان سوابق سی ساله خود را در دستگاه قضایی با مسئولیت های مختلف با موفقیت پشت سر گذاشته و دارای تجربیات فراوانی است که ما برای دادستان کل و تمامی همکارانشان در مسند جدید آروزی موفقت می‌کنیم و زحمات و خدمات صادقانه و خالصانه حجت الاسلام و المسملین آقای رئیسی دادستان سابق کل کشور را ارج نهاده و امیدواریم در خدمت به ساحت مقدس حضرت علی بن موسی الرضا (ع) و آستان قدس رضوی و زائرین آن حضرت موفق بوده و دعاگوی همه ما کنار آن مضجع شریف و نورانی باشند.

رییس دیوان عالی کشور در ادامه بر لزوم مستقل بودن دیوان عالی کشور و دادستانی کل کشور از لحاظ تخصیص ردیف بودجه که در سی سال گذشته جامه عمل به خود نپوشیده، اشاره و تصریح کرد: دیوان عالی کشور بودجه خاصی در اختیار ندارد در بسیاری از موارد نمی تواند خدماتی در شان و جایگاه قضات عالی رتبه نظام انجام دهد و از زحمات این عزیزان قدردانی کند.

وی افزود: بنده با تمام وجود تمام قضات دیوان عالی کشور را پاک ترین و شریف ترین انسان ها می دانم و در حد توان در جهت رفاه حال آنها کوتاهی نخواهم کرد و از دادستان کل کشور نیز که دغدغه خدمت به این قضات شریف را دارند درخواست می کنم اولین ماموریت خود را همین مطلب قرار دهند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری دادستان کل کشور نیز در این جلسه بیان کرد: خداوند را شاکرم که توفیق عنایت فرمود به عنوان خدمتگزاری کوچک در دستگاه قضایی در این بخش از قوه قضائیه به انجام وظیفه مشغول گردم و افتخار می کنم در جمع عزیزان، افاضل و پیشگامان و مقامات عالی دستگاه قضایی هستم و تا آنجایی که توان داشته باشم در خدمت نظام و مردم شریف ایران اسلامی خواهم بود.

وی بیان کرد: همانطوری که ریاست محترم قوه قضائیه در جلسه معارفه بیان کرد دادستان کل کشور پس از مشاوره با قضات دیوان و دادسرای دیوان عالی انتخاب می‌شود؛ لذا از تمام عزیزانی که نسبت به بنده نظر مساعد داشتند تشکر می کنم و از قضاتی هم که نظر موافق نداشتند نیز تشکر می کنم و از همه بزرگواران تقاضای همراهی برای انجام این وظیفه خطیر را دارم.

وی گفت: از آنجایی که قبلاً معاون اول دادستان کل کشور بودم از مسائل و مشکلات و جایگاه دادستانی و دیوان عالی اطلاع کافی دارم و قانون جدید آئین دادرسی کیفری نیز بطور شفاف جایگاه و مسئولیت های دادستانی کل را مشخص کرده، البته از این ظرفیت ها به خوبی استفاده نشده و بنده تلاش خواهم کرد از تجارب چندین ساله خود در این راه استفاده کنم. بنده در سال 59 توسط استاد بزرگوار و عارف مرحوم آیت الله گیلانی (ره) وارد دستگاه قضا شده و هر آنچه که از کنار این بزرگواران تجربه کردم به خدمت خواهم گرفت و آن را در طبق اخلاص خواهم گذاشت. از سوی مقام عظمای ولایت دو بار مسئولیت بازرسی و نظارت به حقیر محول شده ولی با این حال برای مدیریت بهتر همراهی و هم فکری عزیزان را لازم دارم که امیدوارم از بنده دریغ نفرمایند.

وی نظارت بر دادسراها را یکی از وظایف مهم دادستان کل کشور دانست و گفت: آنگونه که باید انجام نشده، همین طور اقتصاد مقاومتی که مد نظر مقام معظم رهبری است در بخش مربوط به دستگاه قضایی باید انجام شود. مبارزه با مفاسد و دفاع از حقوق عامه نیز وظیفه مهم زمین مانده است که باید مورد توجه قرار گیرد، البته باید مشخص شود حقوق عامه‌ای که دادستان کل موظف به دفاع از آن است چیست؟ و طریقه دفاع از حقوق عامه چگونه باید باشد؟ در این خصوص نیز باید از فکر و دانش بزرگواران و اندیشمندان دستگاه قضایی استفاده شود و امیداورم که پاسخ مثبت بگیریم.

دادستان کل کشور با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌ای جامع برای شیوه اجرای وظایف دادستانی کل کشور اضافه کرد: بنده برای برنامه هایی که در نظر دارم از شما درخواست یاری می کنم و در نظارت بر حدود 370 دادسرا در سراسر کشور که از وظائف دادستانی کل شمرده شده باید حداکثر تلاش و کوشش خود را به کار گیریم و در اجرای منویات مقام معظم رهبری کوشا باشیم.

منتظری در مورد استقلال ردیف بودجه‌ای مستقل برای دیوان عالی کشور و دادستانی کل کشور نیز بیان کرد: اتفاقاً این مهم اخیراً با ریاست محترم قوه قضاییه در میان گذاشته شده که ایشان موافقت فرمودند و دستور اجرایی شدن آن را به معاون محترم راهبردی قوه قضائیه داده اند که ان‌شاءالله همین امسال عملی خواهد شد و مشکلات مد نظر رئیس دیوان عالی کشور و دغدغه های موجود به حداقل خواهد رسید.

در پایان قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور نیز از اقدام و دستور آیت‌الله لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه تقدیر و تشکر کردند.

منتشر شده در چهارشنبه, 25 فروردين 1395 15:18

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش