Thursday, 18 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : دادستان کل کشور گفت: آرای هیئت عمومی لازم الاجراست و در حالی که مقامات اجرایی در برخی پرونده ها از اجرای احکام استنکاف می‌کردند، امروز قانون برای احکامی که مشکل اجرایی دارند، سازو کاری دارد.
حجت الاسلام منتظری
 
 
 
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در مراسم معارفه حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی به عنوان رئیس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه آرای هیئت عمومی دیوان عدالت اداری لازم الاجراست، گفت: ما پرونده‌هایی داشتیم که مقامات اجرایی در اجرای احکام استنکاف می‌کردند که امروز قانون برای احکامی که مشکل اجرایی دارند ساز و کاری را پیش بینی کرده و مقامات اجرایی کشور هیچ بهانه‌ای ندارند که آرای هیات عمومی را اجرا نکنند و عدم اجرای این آرا موجب انفصال از خدمت خواهد شد.
وی افزود: یکی از کارهای اساسی که در دیوان عدالت اداری صورت گرفت سالم سازی محیط کار بود که با تلاش دوستان توانستیم سالم سازی چشمگیری داشته باشیم. کسی دیگر در راهروهای دیوان عدالت اداری داد و ستد نمی کند و دلال بازی‌ها برداشته شد.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری ادامه داد: دستگاه قضایی برای تحقق و اقامه عدل است و طبق فرمایش حضرت علی ( ع) تحقق عدالت با تندخویی و درشتی و برخوردهای قهرآمیز انجام نخواهد شد ولی قاطعیت و پیگیری و تلاش درتحقق عدالت لازم است.
وی افزود: روزی که به دیوان عدالت اداری آمدم ۱۰۹ قاضی داشتیم و شعب ما یک مرحله ای بود و آمار پرونده ها ۸۰ هزار تا بود که امروز تعداد قضات ما به ۹۵ نفر رسیده است و آمار پرونده های ما در سال گذشته بالای ۱۲۰ هزار بود.
وی ادامه داد: از ابتدای تشکیل دیوان عدالت اداری که یکی از افتخارات جمهوری اسلامی ایران است با تطوراتی که در قانون شد نواقص برطرف شد و با تلاش مجلس و دوستان قانون نسبتاَ جامعی تصویب شد و از نیمه سال ۹۲ قانون جدید به ما ابلاغ واجرا شد.
دادستان کل کشور در ارتباط با ضرورت تعامل با دستگاه های اجرایی گفت: تعامل به معنای معامله نیست و بسیاری از مشکلات با تعامل برطرف می شود. ما پرونده هایی داشتیم که مقامات اجرایی در اجرای احکام استنکاف می کردند، در طول این سالها تعداد مجموعه مدیران و مقاماتی که از خدمت منفصل کردیم به ۵ نفر نرسید.
دولت به وظایف و مسئولیت های خود آنگونه که شایسته است بپردازد
وی افزود: انتظار ما این است که دولت به وظایف و مسئولیت های خود آنگونه که شایسته است بپردازد، ما گاه به پرونده های مهمی برخورد می کردیم که مشاهده می شد درآن حق بیت المال ضایع می شود که رسیدگی به آن را در قانون آوردیم.
وی افزود: من به داشتن برنامه اعتقاد زیادی دارم و در دادستانی کل کشور نیز با برنامه پیش خواهیم رفت و دو کار را در برنامه امسال پیش بینی کرده بودم که امیدوارم حجت الاسلام بهرامی آن را پیگیری کنند.
میزان کنونی شکایت از دستگاه های دولتی زیبنده نظام نیست
دادستان کل کشور در پایان خاطرنشان کرد: تلاش برای پیشگیری با تعامل دستگاه ها و سازمان ها از مواردی است که باید ادامه داشته باشد تا بتوانیم شاهد کاهش ورودی پرونده ها باشیم چرا که این مقدار شکایت از دستگاه های دولتی زیبنده نظام نیست از طرفی بحث آموزش قضات و کارمندان نیز با توجه به اینکه مشکل کمبود فضا وجود ندارد، دنبال شود.
همچنین در ادامه این مراسم، رئیس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه یکی از برنامه هایی که ما به صورت اساسی باید دنبال کنیم پیشگیری از تخلفات است، گفت: ما در سازمان قضائی نیروهای مسلح از ۱۸ سال قبل بحث پیشگیری را به صورت برنامه ای در دستور کارسازمان قرار دادیم و تا این زمان حتی یک روز هم کار را تعطیل نکرده ایم.
حجت الاسلام بهرامی گفت: با اینکه در دستگاه دادگستری سالانه جرائم با درصدهای مختلفی درحال افزایش است ما با کمک برنامه های پیشگیرانه جرائم را درنیروهای مسلح کنترل کردیم و در بسیاری موارد کاهش دادیم.
در این مراسم ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی، جهانگیر رئیس سازمان زندان‌ها، خداییان معاون حقوقی قوه قضائیه، الفت معاون پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه، تویسرکانی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و جمعی از مسئولان قضایی حضور داشتند.
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش