text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

توجه ویژه رئیس جمهوری به توسعه نظام حقوقی كشور

دیده بان هشتم : مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری گفت: دكتر روحانی رئیس جمهوری به توسعه نظام حقوقی كشور اهتمام ویژه ای دارد.
 
سایت حقوقی

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از ایرنا، حمیدرضا علومی یزدی روز شنبه در نشست شورای هماهنگی امور حقوقی دستگاههای اجرایی استان یزد افزود: انتصاب خانم دكتر امین زاده حقوقدان دانشگاهی بعنوان معاون حقوقی رئیس جمهوری، این پیام را به جامعه حقوقدان كشوری داشت كه دكتر روحانی فراتر از سطح موجود، به توسعه نظام حقوقی كشور توجه دارد.
وی اظهار كرد: این امر كه به دست همه كارشناسان حقوقی محقق خواهد شد در دولت تدبیر و امید یك اولویت است.
علومی یزدی با بیان اینكه توسعه نظام حقوقی كشور به ارتقای جایگاه سازمانی و ایجاد زیر ساختها و استفاده از نظرات حقوقی بستگی دارد گفت: اگر در تصمیم‌گیری‌های كلان كشور در كنار ملاحظات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و غیره ملاحظات حقوقی نیز مد نظر گرفته شود آنگاه حق به معنای واقعی خود بر می گردد.
مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری افزود: نیروهای حقوقی در دستگاههای اجرایی باید خود را به مبانی نظری و عملی دانش بنیان مجهز كنند و نباید پژوهش ها بدلیل اینكه بدرستی نظارت و مدیریت نمی شوند تعطیل گردد بلكه باید در مسیر نیازها هدایت شوند. 
مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری اظهار كرد: سال گذشته برای نخستین‌بار موفق شدیم اولویت‌های حقوقی را در جدول اولویت‌های مصوب شورای عطف قرار دهیم و سقف بودجه های پژوهشی در مسائل حقوقی نیز مجاز شده است. 
وی در مورد قانون دسترسی به اطلاعات آزاد اظهار كرد: این قانون مصوب دولت قبل بود و در ابهام فرومانده بود، دولت یازدهم آیین نامه اجرایی این قانون را تصویب كرده و راههای اجرایی آن هم درحال پیگیری است. 
وی اظهار كرد: شفاف سازی و اطلاع یافتن مردم از حقوقشان از اهداف اولیه تصویب این قانون است. 
علومی یزدی در ادامه با بیان اینكه دولت تدبیر و امید منشور حقوق شهروندی را فراموش نكرده است گفت: اسناد متعددی با همكاری دستگاههای مختلف در زمینه حقوق شهروندی تدوین شده و بخشی از مصوبات هیات وزیران در جهت این موضوع است. 
مشاور معاون حقوقی رئیس جمهوری با بیان اینكه حقوق شهروندی در دست مدیران دستگاه های اجرایی محقق می شود تصریح كرد: مصوبه ای در دولت در صیانت از حقوق شهروندی در دستگاههایی اجرایی تنظیم شده است.

منتشر شده در شنبه, 28 فروردين 1395 16:41

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش