text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

توصیه محسنی اژه‌ای به فارغ‌التحصیلان قضایی

دیده بان هشتم : معاون اول قوه قضاییه گفت : لازمه کار خطیر قضاوت احتیاط است و به شما توصیه میکنم از مشورت با افراد صاحب تجربه خود را مستغنی ندانید.
سایت حقوقی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از مشرق، حجت الاسلام محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه صبح امروز در مراسم تحلیف کارآموزان قضایی گفت: قضاوت جایگاهی است که متعلق به انبیا است و قضات باید نسبت به این موضوع دقیق باشند که در چه جایگاهی منصوب شده اند.
معاون اول قوه قضائیه گفت: ما یک روزی شرمنده بودیم که روسای دادگستری ها از ما نیرو می خواهند تا کمبودهایشان بر طرف شود اما امروز به حمدالله با شرایطی رو به رو هستیم که تا حدودی توانسته ایم این کمبودها را جبران کنیم.
وی گفت: یکی از اهداف اصلی انبیا تحقق عدالت در جامعه بوده است و از اهداف هالی ایران هم که با تقدیم خون هزاران عزیز به ثمر نشسته است همین تحقق عدالت بوده است.
اژه ای گفت: همه ما در این زمینه مسئول هستیم، اما قوه قضاییه در احقاق حق و ابطال باطل و رفع تجاوز و تعدیات در تظلم خواهی ها نقش اساسی دارد.
وی ادامه داد: می دانید که قوه قضاییه به بودجه و ساختار و تشکیلات و تجهیزات نیازمند است اما نقش نیروی انسانی و کارکنان و بالاخص قاضی نقشی بی بدیل دارد.
اژه ای گفت: در هر نظامی اگر دستگاه قضایی دستگاهی مقتدر باشد بسیاری از کجی ها و ناهنجاری ها از بین می رود و در خود این دستگاه هم اگر قاضی با شرایط پیش بینی شده باشد نقشی بی بدیل می تواند ایفا کند.
وی تصریح کرد: همه جهان و به خصوص مردم کشور ما تشنه برقراری عدالت هستند که شاید یکی از دلایل ان گسترش ارتباطات است امروز همه از ظلم در کمترین زمان با خبر می شوند بنابراین مردم جهان تشنه تر از گذشته اند.
اژه ای گفت: مردم تنها و تنها از قوه قضاییه امید دارند که در جهت رفع تبعیض ها و دست اندازها قوه به میان بیاید و جلوی اینها را بگیرد و جلوی این ظلم ها گرفته شود.
وی اظهار داشت: من خدمت شما کسانی که امروز به صورت رسمی با ادای سوگند وارد این خانواده می شوید عرض کنم که با تلاش همه همکاران قوه قضاییه با همه کمبودهایی که داشته و با همه نامهربانی ها و با همه تبلیغات سو که صورت میگیرد مع ذلک قوه با قامتی استوارتر و عزمی راسخ و جدی در جهت تحقق عدالت و قطع ایادی متجاوزان در سطوح مختلف و کوتاه کردن دست مفسدین و دانه درشت ها همه شماتت ها را پذیراست و در انجام تحقق عدالت کوتاه نخواهد آمد.
معاون اول قوه قضاییه گفت: در دوره های گذشته هم به کارآموزان این نکته را تذکر دادیم که اولا در هر کاری نیاز است از خداوند استمداد بطلبیم فارغ از سختی و راحتی ان کار در امر قضا که کاری سخت محسوب می شود هم نیاز است از خداوند به طور خاضعانه استمداد بگیریم.
وی تصریح کرد: باز هم به تجربه عرض کنم که برای جلب عنایت حق سه چیز غافل نشوید یک انس با قرآن دوم توجه ویژه به نماز و سوم چنگ زدن به دامن ائمه معصومین و پیامبر و حضرت زهرا و استمداد بطلبیم از این بزرگواران.
اژه ای گفت: موضوع بعدی این است که ما باید مطالعه مان و تحقیق و تدبر در مطالب را فراموش نکنیم و نگوییم حالا که دیگر قاضی شدیم نیازی به مطالعه نداریم این را بدانید که ما فردا بیشتر از امروز به مطالعه نیاز داریم.
معاون اول قوه قضاییه گفت : لازمه این کار خطیر قضاوت احتیاط است و به شما توصیه میکنم از مشورت با افراد صاحب تجربه خود را مستغنی ندانیم.
اژه ای گفت: یکی از نیازهای شغل قضاوت حلم و بردباری است و باید در جهت افزایش حلم تلاش کرد، چراکه بردباری با نشستن و زحمت نکشیدن محقق نمی شود.
وی با اشاره به این مطلب که قاضی باید در مسیر قانون و موازین قانون عمل کند گفت: البته این عمل دز مسیر قانون باید همراه با فهم قانون باشد و اینجاست که تدبر در قانون بیشتر ضرورتش مشخص می شود.
معاون اول قوه قضاییه گفت: قاضی به طور طبیعی و براساس دستورات موجود باید به همه به یک چشم نگاه کند البته من یک تجربه ای پیدا کردم؛ امام می فرمودند برخی ها پای آمدن ندارند قلم نوشتن ندارند و در مقابل برخی هستند که پول دارند وکیل دارند و از همه مهمتر این طرف و آن طرف ارتباط دارند؛ پس بهتر است به گونه اول افراد که زبان و قلمش را ندارند حداقل حرفهایشان را با سعه صدر بشنوید.
وی افزود: قاضی باید از سیاسی بازی بپرهیزد و در عین حال قاضی باید بصیر باشد و اطلاعات داشته باشد و فهم سیاسی داشته باشد.
محسنی اژه ای با اشاره به این مطلب که قاضی باید یک شیوناتی را رعایت کند گفت: تا دیروز که قاضی نبودید یک سری کارها آزاد بود اما امروز دیگر ان کارها انجامش آزاد نیست.باید مراقب باشیم که رفتار ما مردم را نسبت به نظام بدبین نکنیم.
وی تصریح کرد: در برخی مشاغل انسان باید مراقب باشد که سمت گناه نرود اما در شغل ما این مقدار مراقبت کافی نیست بلکه یک انرژی مشخص می خواهد زیرا هستند برخی که گناه را سمت ما می آورند و با حیله تزویر گناه را به سمت ما می آورند.
منتشر شده در چهارشنبه, 08 ارديبهشت 1395 10:35

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش