Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : آگاهی عمومی از جمله اهداف آموزش و پرورش محسوب می‌شود که بر این اساس با دستگاه‌های مختلف نیز تعامل و همکاری می‌کند، وی با بیان اینکه نهادهای مختلف با بسته‌های آموزشی متفاوت و  مشابهی به آموزش و پرورش مراجعه می‌کنند و به موازی کاری می‌پردازند از ضرورت هماهنگی میان دستگاههای مختلف سخن به میان آورد.
 
سایت حقوقی

 به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، نقش معلمان در آشنایی دانش آموزان با آسیب‌های اجتماعی یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی پیشنهاد می‌شود، آموزش از طریق نظام آموزشی است که در‌این میان معاون اجتماعی دادگستری استان یزد معتقد است که معلمان باید دانش‌آموزان را با اثرات مخرب آسیب‌های اجتماعی آشنا کنند. سیدعلی‌اصغر رفاهی درباره اجرای طرح قاضی مدرسه در مدارس توضیح می‌دهد: با اجرای این طرح دانش‌آموزان با حقوق و قانون آشنا می‌شوند و همین موضوع سبب کاهش مشکلات و آسیب‌های اجتماعی، پیشگیری بر درمان می‌کند.
 وی آموزش را یکی از مهمترین لازمه‌های موفقیت در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی می‌داند و می‌گوید: آموزش نقش قابل توجهی در‌زمینه پیشگیری از وقوع جرم در جامعه دارد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد با‌اشاره به اینکه دانش‌آموزان باید نسبت به آسیب‌ها و مجازات جرم‌ها و همچنین اثرات مخربی که بر آنها دارد آشنا شوند، بیان می‌کند: آموزش دانش‌آموزان و آشنایی آنها با انواع جرم‌ها، مجازات‌ها و راهکارهای پیشگیری از وقوع‌جرم، می‌تواند نقش قابل توجهی در کاهش آمار جرم در جامعه داشته باشد.
رفاهی معتقد است که طرح قاضی‌مدرسه یکی از طرح‌هایی است که برای آشنایی دانش‌آموزان با این موضوعات در نظر گرفته شده و این‌طرح در مدارس استان یزد اجرا می‌شود.
وی تاکید می‌کند که در این طرح، دانش‌آموزان سوالات خود در‌زمینه‌های مختلف مرتبط با جرم و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین مجازات‌هایی که برای جرم‌ها در نظر گرفته شده می‌پرسند و پاسخ خود را دریافت می‌کنند. معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد بر این موضوع که باید سوالات مطرح شده توسط دانش‌آموزان به خوبی بررسی علمی دقیق شوند و پاسخ مناسبی به دانش‌آموزان داده شود تاکید می‌کند. رفاهی یکی دیگر از اقدامات معاون اجتماعی دادگستری استان یزد را بحث آموزش به زوج‌های جوان می‌داند و بیان می‌کند: با وجود اینکه نزدیک به 11 میلیون جوان در سن ازدواج در کشور زندگی می‌کنند، آموزش مناسبی در ارتباط با زندگی مشترک و ارتباط با همسر به آنها داده نمی‌شود و آموزش‌های موجود بسیار اندک و ناکافی هستند. وی با تاکید بر اینکه آموزش‌های پیش‌از ازدواج باید در دوران تحصیل دانش‌آموزان انجام شود، خاطرنشان می‌کند: با نظر مشاوران آموزش‌و‌پرورش برای دانش‌آموزان دوره دوم متوسطه، کارگاه‌های آموزش پیش از ازدواج برگزار شود.

 باید از ظرفیت آموزش‌و‌پروش در پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد
این در حالی است که یکی از مهم‌ترین نهادها برای کاهش جرایم آموزش و پرورش است بر این اساس معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان می‌گوید: باید از ظرفیت آموزش و پروش در پیشگیری از وقوع جرم استفاده شود.
حمید خالقی می‌افزاید: یکی از نیازهای جامعه امروزی توجه به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری و تعامل همه نهادهای فرهنگی به ویژه آموزش و پرورش است.
وی ادامه می‌دهد: آموزش و پرورش به‌ عنوان یک نهاد فرهنگی و آموزشی رسالت بسیار سنگینی را در ارتقای فرهنگی جامعه بر عهده دارد و  نقش آموزش و پرورش در پیشگیری از جرم و آسیب‌های اجتماعی بسیار کلیدی و تعیین کننده است و غفلت این نهاد نیز می‌تواند بستری از تولید جرم و جنایت را در جامعه رقم بزند و باعث انحرافات فرهنگی- اجتماعی شود. خالقی تصریح می‌کند: شرایط کشور در حوزه آسیب‌های اجتماعی به گونه‌ای است که از ظرفیت‌ها و فرصت‌ها باید برای افزایش سواد اجتماعی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد و بدون شک یکی از بهترین ظرفیت‌ها آموزش و پرورش است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان خاطرنشان می‌کند: برنامه‌های آموزشی پیشگیرانه در مدارس بهترین روش جهت تحقق بخشیدن به پیشگیری از وقوع جرم و اهتمام به آسیب‌های اجتماعی و همچنین صیانت و حفاظت از جامعه اسلامی است.
معاون اجتماعی و  پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به رسالت آموزش و پرورش به‌ عنوان یک نهاد فرهنگی و آموزشی در ارتقای فرهنگی جامعه، وظیفه اصلی این نهاد را ارایه الگوهای فرهنگی متناسب با فرهنگ اصیل اسلامی، ایرانی می‌داند.
 وی توضیح می‌دهد که پس از نهاد خانواده استمرار فرهنگ‌سازی بر عهده آموزش و پرورش گذاشته شده است، از این رو  نقش تعیین‌کننده‌ای را در جامعه ایفا می‌کند.
جوهری در ادامه یکی از وظایف اساسی آموزش و پرورش را تحکیم عناصر اجتماعی در جامعه می‌داند که این موضوع در کنار وظایف فراوانی که این نهاد آموزشی و فرهنگی عهده دار است از جمله تربیت نسلی کارآمد، سالم و معتقد از طریق آموزه‌های فرهنگی و شکوفا ساختن استعدادهای نهفته فرزندان این مرزو بوم می‌تواند شرایط را فراهم کند که به  جامعه‌ای توانمند و عاری از آسیب‌های اجتماعی و جرایم امیدوار باشیم. وی خاطر‌نشان می‌کند: توسعه پیشگیری‌های نخستین و تحقق پیشگیری رشدمدار از جمله برنامه‌های محور ابلاغی از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه است که در آن بر‌استفاده از ظرفیت نهاد آموزش و پرورش، مربیان، معلمان و اولیاء برای سالم‌سازی محیط‌های آموزشی  به خصوص در مناطق در معرض آسیب تاکید شده است.  طرح “قاضی مدرسه” نیز در این راستا از‌جمله طرح‌های پیشنهادی این معاونت برای بالا بردن آگاهی‌های حقوقی دانش‌آموزان و والدین‌شان است.  وی ابراز امیدواری می‌کند که با استمرار برنامه‌ها و هماهنگی این معاونت با سایر نهادهای مرتبط گامی موثر در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی برداشته شود.

منبع روزنامه حمایت.

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش