text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

رئیس جدید کانون وکلای مرکز: رئیس قوه‌قضاییه هم اعتقادی به ماده ۴۸ آیین‌دادرسی ندارد

دیده بان هشتم : رئیس جدید کانون وکلای مرکز گفت:آنگونه که از شواهد برمی‌آید رئیس قوه قضائیه اعتقادی به تبصره ماده ۴۸ قانون آئین دادرسی کیفری ندارد زیرا بیش از ۷ یا ۸ماه از اجرای قانون می‌گذرد اما رئیس دستگاه قضا هنوز فهرست وکلای موضوع تبصره ماده ۴۸ را مشخص نکرده است.
سایت حقوقی

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم به نقل از خبرگزاری تسنیم، امیر حسین‌آبادی امروز شنبه در نشست خبری مشترک با بهمن کشاوروز رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران به نامه هیئت مدیره قبلی کانون مرکز به دستگاه قضایی مبنی بر حذف تبصره ماده 48 قانون آئین دادرسی کیفری اشاره کرد و افزود: متأسفانه در این ماده اصول قانونگذاری اصلا رعایت نشده است و یکی از مسائل و مشکلاتی که به قانون آئین دادرسی کیفری نقص وارد می‌کند تبصره ماده 48 است.

وی ادامه داد: البته معلوم است که رئیس قوه قضائیه نیز اعتقادی به این ماده ندارند زیرا بیش از 7 الی 8 ماه که از اجرای قانون گذشته و ایشان هنوز به فهرست وکلای موضوع این تبصره را مشخص نکرده است. 

رئیس جدید وکلای مرکز گفت: ما معتقدیم همه وکلا برای ورود در دعاوی امنیتی صلاحیت دارند و قبلا نیز در یکی از یادداشت‌هایی که در یکی از جراید نوشتم عنوان کردم که می‌شود برای این قضیه ضابطه تعیین کرد. مثلا وکلایی که 5 یا 10 سال سابقه وکالت دارند بتوانند در این پرونده‌ها ورود کنند. هرچند این موضوع هم از نظر ما قابل قبول نیست زیرا برای جلوگیری از تبعیض می‌توان این کار را انجام داد.

حسین‌آبادی ادامه داد: کانون وکلای مرکز این آمادگی را دارد تا با همکاری قوه قضائیه دوره‌های خاصی را برگزار کرده و کسانی که به دعاوی امنیتی علاقه دارند در این دوره‌ها شرکت کنند و پس از موفقیت در آزمون گواهینامه دریافت کنند.

منتشر شده در شنبه, 18 ارديبهشت 1395 14:52

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش