text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

جلسه مشترک شورای تشکل های وکلای دادگستری با اعضای هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد

دیده بان هشتمدر این جلسه که نمایندگان تشکل های عضو شورا و جمعی از اعضای هیات مدیره دوره بیست و نهم حضور داشتند بر تعامل و استمرار برگزاری نشستهای مشترک تاکید شد . 
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، در ابتدای جلسه  ، سیدعلیرضا حسینی ( دبیر شورای تشکل ها ) ضمن خوش آمد گویی و تبریک به منتخبین وکلا و ابراز خشنودی از برگزاری این جلسه بمنظور هم افزایی و تشریک مساعی فیمابین ، با گرامیداشت بنیانگذاران شورا و ایضا تقدیر از نمایندگان ادوار محتلف هیات مدیره ، به تشریح تاریخچه ، ضرورت تشکیل شورا ، عملکردها و ویژگی های مثبت آن پرداخته و برخی از اهم مطالبات صنفی جامعۀ وکالت را یادآور شد . همچنین تعامل این شورا با هیات مدیره را سبب آگاهی بیشتر مدیران از مطالبات صنفی و ارتقای جایگاه و شان کانون دانست . دبیر شورا با تقدیر از هیات مدیره در جهت تسریع در معرفی جناب وکیل غفاری فردویی بعنوان نمایندۀ خود در شورای تشکل ها ، بر استمرار و تداوم نشستهای مشترک تاکید نمود . 
سپس دکتر حسین آبادی ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز ، ضمن استقبال از برگزاری این جلسه و تاکید بر تداوم آن به تبیین جایگاه سازنده شورای تشکل ها در آسیب شناسی صنفی ، آگاهی از مطالبات جامعه وکالت و بررسی و علت یابی عدم مشارکت صنفی وکلا پرداختند . ایشان با اشاره به وجود مرز و تفکیک میان نقد سازنده و تخریب ، هیات مدیره کانون وکلا را خالی از نقد ندانسته و عنوان نمودند که از انتقاد های وارده استقبال میکنند و جایگاه شورا را در اینخصوص موثر ارزیابی کردند . ریاست کانون وکلای دادگستری مرکز ، در بخش دیگری از سخنان خود ، بر فعالیتهای هیات مدیره دوره بیست و نهم تاکید داشته و به تشریح نحوۀ انتخاب اعضای کمیسیونهای کانون پرداختند . ایشان در انتها با ذکر این نکته که تعیین نماینده در شورای تشکل ها از اولین دستور جلسات دوره بیست و نهم بوده است بر اهمیت جایگاه شورا و تعامل فیمابین و استمرار برگزاری جلسات تاکید نمودند . 
سپس محمدتقی غفاری فردویی ، نماینده هیات مدیره در شواری تشکل ها با بیان برخی از دلایل عدم مشارکت وکلا در امور صنفی ، بر پیگیری مطالبات صنفی تاکید نموده و اضافه کرد که مکاتبات شورای تشکل ها و درخواستها و مطالبات وارده به هیات مدیره تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد و هیات اجرایی شورا نیز در اینخصوص تلاش خواهد کرد .
پس از اتمام سخنرانی ، دو تن از نمایندگان تشکل های عضو به بیان مشکلاتی از قبیل صعوبت در دريافت تسهیلات و اخذ تضامین غیر قانونی از سوی بانکها و همچنین مشکلات موجود در صندوق حمایت پرداختند که پس از پاسخ ریاست کانون به موضوعات مطروحه ، مقرر شد جهت بررسی بیشتر اقدام شود . 
جلسه در ساعت 14:30 خاتمه یافت.
گفتنی است شورای تشکل های وکلای دادگستری ، با هدف ایجاد ارتباط بیشتر با همکاران ، نهادینه شدن فرآیند هم اندیشی و گفتگو میان تشکل های وکلا  و نیز به جهت همکاری با کانون وکلای دادگستری و اتحادیه سراسری ( اسکودا ) بمنظور تحقق حقوق صنفی ، تضمین حق دفاع و تحکیم استقلال وکیل و کانونهای وکلا تشکیل شده است و در حال حاضر ، با حضور 23 تشکل صنفی ، در حال فعالیت است .
منبع پایگاه اطلاع رسانی کانون وکلای مرکز
منتشر شده در شنبه, 16 مرداد 1395 18:55

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش