Friday, 19 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: تصویب قانون جدید وکالت با توجه به قانون فعلی ضرورت ندارد اما مرکز امور وکلای قوه قضاییه با کانون وکلا در ماده إلحاقی باید ادغام شود.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، اللهیار ملکشاهی در همایش نقش و تأثیر وکلای مرکز امور وکلای قوه قضاییه با تاکید بر استقلال وکالت، افزود: در دوره نهم مجلس شورای اسلامی ، لایحه جامع وکالت از طریق دولت و هیات وزیران و طرحی با این مضمون توسط نمایندگان به مجلس وصول شد که با پایان گرفتن دور نهم مجلس، طبیعتا از دور خارج شد.
وی ادامه داد: در نهایت در دوره دهم لایحه ای دولت، تقدیم مجلس شد و رییس قوه قضاییه هم همزمان لایحه ای به همین منظور تهیه کرده است و نهایتا اینها به کمیسیون قضایی منتقل شدند.
رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان ایجاد کارگروهی دقیق در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس شورای اسلامی برای بررسی لایحه جامع وکالت، اظهار کرد: موضوع پس از بررسی در کارگروه ، در کمیسیون حقوقی قضایی مطرح شد که در جلساتی خداییان و انصاری به ترتیب معاون حقوقی قوه قضاییه و معاون حقوقی رییس جمهوری را دعوت کردیم؛ در نهایت با این استدلال که قانون فعالی در این زمینه وجود دارد، کلیات لایحه وکالت در کمیسیون حقوقی قضایی مجلس رد شد.
ملک شاهی خاطرنشان کرد: قانون موجود، قانون کاملی است که چند اشکال جزئی آن با اصلاحیه و الحاقیه رفع می شود؛ بنابر این نیاز به تصویب قانون جدید نیست و این کار تورم قانون ایجاد می کند.
رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس با بیان اینکه درحال حاضر طرح و لایحه ای در کمیسیون حقوقی قضایی با موضوع وکالت در دست بررسی نداریم، گفت: چند ماده اصلاحی باید اصلاح و چند ماده إلحاقی باید اضافه شود که یکی از مواد الحاقی ادغام مرکز امور وکلای قوه قضاییه با کانون وکلا است.
وی همکاری کانون وکلا و مرکز امور وکلای قوه قضاییه را یکی از بالهای تعادل بخشی عنوان کرد و گفت:اگر چه اهداف و سوابق این عملکردها را همانند کانون و مرکز نمی توان مشخص کرد، اما ارزیابی از عملکرد بدنبال ادغام این نهادها می تواند موثر باشد.
رییس کمیسیون حقوقی قضایی مجلس گفت: مجلس با حفظ شان و جایگاه وکالت و توجه به نقش قابل ملاحظه آنان در بزنگاه های تاریخی، بر استفاده از نظریات آنان در تصمیم گیری درباره نهاد خود یعنی وکالت تاکید دارد.
وی افزود: همگان بر نقش کانون وکلا در مبارزه با شاهنشاهی و مبارزه با مفسدان اذعان داشته و دوران انقلاب هم بیانیه های کانون وکلا اهمیت خاصی داشته است.
ملکشاهی خاطرنشان کرد: مجلس می تواند با بهره گیری بیشتر از وکلا در صحن و کمیسیون از نظرات آنان در کارهایی که به کارشناسی بیشتر نیاز دارد، بهره ببرد.

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش