text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اعلام شرایط جدید فرزندخواندگی

دیده بان هشتم : معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امسال 30 درصد میزان فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اکنون بهزیستی کار را پیگیری می کند و باید ظرف دو ماه نتیجه روند فرزندخواندگی را اعلام کند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حبیب‌الله مسعودی فرید رابطه با قانون فرزندخواندگی گفت: پس از تصویب قانون فرزندخواندگی و تغییراتی که در آن اتفاق افتاد چندین جلسه با قوه قضائیه برگزار شد بطوریکه این قانون توانسته تأثیرات زیادی را در بحث فرزندخواندگی داشته باشد.  
 
وی ادامه داد: در تغییرات این قانون آمده علاوه بر خانواده‌هایی که فرزند ندارند به خانواده‌هایی که فرزند دارند نیز، فرزند اهدا شود، زنان بالای 30 سال مجرد می‌توانند صاحب فرزندخوانده شوند، در قانون قبلی فقط کودکان زیر 12 سال به فرزندخواندگی می‌رفتند اما اکنون تا 16 سالگی مجاز شده است. 
 
فرید گفت: همچنین در قانون قبلی باید بخشی از املاک به اسم فرزندخوانده می‌شد  اما اکنون این موضوع به قاضی سپرده شده و اگر خانواده صلاحیت فرزندخواندگی را داشته باشند با شرایطی که قاضی در نظر می‌گیرد این موضوع پیگیری می‌شود. 
 
معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: امسال 30 درصد میزان فرزندخواندگی نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و اکنون از بهزیستی کار را پیگیری می کند و باید ظرف دو ماه نتیجه روند فرزندخواندگی را اعلام کند. 
 
وی شرایط خانواده‌ها را برای فرزندخواندگی اینگونه توضیح داد: نداشتن سوء پیشینه و داشتن تحصیلات و سن کم از مواردی است که در کنار صلاحیت رفتاری و اخلاقی خانواده و تمکین مالی در نظر گرفته می‌شود.  
 
فرید ادامه داد: خانواده‌هایی که خواهان فرزندخواندگی هستند می‌توانند به مراکز بهزیستی استان خود مراجعه و تشکیل پرونده دهند و ظرف دو ماه بهزیستی باید به آن پاسخ بدهد و اگر جوابی داده نشد می توانند به بهزیستی استان یا کشور مراجعه کنند و پس از آن پرونده به قوه قضائیه می‌رود و اگر رأی به فرزندخواندگی صادر شد می‌توانند به راحتی فرزند را بگیرند. 
 
وی گفت:‌متأسفانه اکنون بسیاری از خانواده‌ها فرزند نوزاد می‌خواهند در حالی که کم است به ازای یک نوزاد 7 تا 8 خانواده داریم که صلاحیت مناسبی برای فرزندخواندگی دارند. 
 
معاون اجتماعی بهزیستی کشور ادامه داد: در قانون قبلی فقط کودکان بی‌سرپرست به فرزندخواندگی داده می‌شود اما اکنون کودکان بدسرپرست هم اگر عدم صلاحیت خانواده‌هایشان احراز شود می‌توانند به صورت «امین موقت» یا «دائمی» به فرزندخواندگی بروند. 
 
فرید گفت: در حال حاضر 9 هزار و 800 کودک در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند که حدود 40 درصد آنها شامل فرزندخواندگی می‌شود، 85 درصد نیز پدر، مادر و یا اعضای قابل شناسایی دارند اما به دلایلی مانند بیماری صعب‌العلاج یا جرائم فعلاً نمی‌توانند فرزند خود را نگهداری کنند. 
 
وی در مورد رشد 50 درصدی فرزندخواندگی در سال آینده گفت:‌پیش‌بینی می‌کنیم با برگزاری جلساتی که در این زمینه داشته و با همکاری سازمان ثبت‌احوال، قوه قضائیه و سرعت بخشیدن به روند فرزندخواندگی در بهزیستی در سال آینده با رشد 40 تا 50 درصدی مواجه شویم. 
 
معاون اجتماعی بهزیستی کشور گفت: بهترین زمان فرزندخواندگی طبق مطالعات روانشناسی زیر 2 سالگی است و سعی داریم کمترین زمان را در مراکز برای نگهداری این کودکان داشته باشیم. 
 
فرید افزود: برای افزایش فرزندخواندگی بهتر است خانواده‌ها به فرزندخواندگی سنین بالاتر کودکان ترغیب شوند چرا که اکنون اکثر خانواده‌ها یا نوزاد می‌خواهند یا تمایل زیادی به داشتن نوزاد دختر دارند که این تعداد کم است و گاهی به همین دلیل شکایت می‌کنند در حالی که اگر کودک در هر سنی محبت ببیند جذب آن خانواده می‌شود.
الف
منتشر شده در سه شنبه, 17 اسفند 1395 17:07

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش