Thursday, 18 April 2024-
Error
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • JLIB_APPLICATION_ERROR_COMPONENT_NOT_LOADING
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
  • Error loading component: com_content, 1
دیده بان هشتم : دادگاه حقوقی ویژه امور بین‌الملل تهران پس از 20 سال، دولت امریکا را درماجرای قتل دختر معلول ایرانی تبرئه کرد.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سال 1996 میلادی، دختر جوان ایرانی به نام مریم در«مایا کلینیک» شهر «مینه سوتا»ی امریکا به طرز مرموزی جان باخت.
مینا پورزند - مادر مریم - در این باره گفت: او در بدو تولد به فلج مغزی مبتلا شد. در یازده‌ ماهگی او را برای درمان به سوئیس منتقل کردیم که فایده‌ نداشت و به ایران برگشتیم. در چهارسالگی‌اش بود که خبر دادند جراح خوبی از امریکا به یکی از بیمارستان‌های تهران آمده است.به همین خاطر دخترم را نزد دکترمربوطه بردم و تحت عمل جراحی قرار گرفت. اما به خاطر تزریق زیاد داروی بیهوشی دچار صرع شد و وضعیتش وخیم‌تر شد. بعد از 7 سالگی مریم بود که او را به امریکا بردم که بعد از برخی معالجات، بخشی از مشکلاتش حل شد و با توجه به آموزش‌هایی که دیدم، خودم به فیزیوتراپی دخترم پرداختم. در آن زمان با پسر جوان امریکایی آشنا شدم که وقتی از وضعیت مالی و مشکلاتم با خبر شد، با همدستی چند نفر دیگر ابتدا سعی کرد مرا روانی جلوه دهد و در ادامه به خانه و خودروی من آسیب فراوان وارد کردند. بعد ازآن برای انجام برخی کارها به تهران برگشته‌ بودم که با دریافت نامه‌ای از امریکا درباره تعیین وضعیت نگهداری مریم به امریکا برگشتم اما وقتی به آنجا رسیدم متوجه سوختگی‌های شدید در بخش‌هایی از بدن دخترم شدم. با توطئه‌هایی که انجام شده بود دادگاه سرپرستی مریم را از من گرفت تا اینکه خبر مرگ او را به من رساندند. سپس جسد مریم را به ایران منتقل کردم و مدتی بعد از آن برای پس گرفتن اموالم و تعیین عامل قتل مریم شکایتی مطرح کردم. کتابی هم درباره خاطراتم به چاپ رسانده‌ام که یک جلد از نسخه انگلیسی آن را برای اوباما رئیس‌جمهوری سابق امریکا نیز فرستادم.
با شکایت مادر مریم، پرونده‌ای در تهران تشکیل شد و مینا خواستار دریافت خسارت سنگین از دولت امریکا شد. با این حال با گذشت سال‌ها، جلسه رسیدگی به پرونده بدون حضور نماینده‌ای از کشور امریکا در شعبه 55 دادگاه حقوقی ویژه اموربین‌الملل تهران تشکیل شد. دادگاه اما برای اطمینان از اینکه آیا مریم در آن کشور به قتل رسیده یا به به دلیل بیماری فوت شده، از کارشناس دادگستری در امور پزشکی نیزنظرخواست. براساس نظریه کارشناس، مریم به علت ناتوانی ناشی از مشکلات جسمی، بیماری صرع و عقب‌افتادگی ذهنی در مرکز درمانی نگهداری می‌شد و اول اکتبر سال 1996نیزدرهمان مرکز فوت کرد. پزشک معالج هم علت فوت را بیماری صرع تشخیص داده بود. جسد مریم سپس به ایران منتقل شد و بدون انتقال به پزشکی قانونی در بهشت زهرا(س) دفن شد.به همین خاطر دلایل کافی برای اثبات مرگ به علت دیگری وجود نداشت.نظریه کارشناس با اعتراض مادر مریم به هیأت کارشناسی فرستاده شد. این زن درشکایت خود اعلام کرد که دخترش پیش از مرگ مورد شکنجه قرار گرفته و براثر جراحت ناشی از آن جان باخته است.
با این حال دادگاه پس از بررسی‌های لازم، دولت امریکا را از اتهام قتل دخترایرانی تبرئه کرد.
خبرآنلاین
ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش