text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

نقش آفرینی دفاتر اسناد رسمی در کشور راهگشاست

دیده بان هشتم : رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به ضرورت توسعه ثبت رسمی در کشور گفت : نقش آفرینی دفاتر اسناد رسمی در کشور راهگشاست.
تویسرکانی
به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، احمد تویسرکانی در دیدار رئیس و اعضای هیئت مدیره جدید کانون سردفتران و دفتریاران، تأکید مقام معظم رهبری بر اطلاع رسانی خدمات قضایی و ثبتی برای عموم مردم را نشان دهنده اهمیت این حوزه دانست و افزود : خوشبختانه امروز نگاه مردم به مجموعه ثبت اسناد و جامعه سردفتری کشور تغییر یافته و این مجموعه موانع سختی را جهت تحول و ارتقاء پشت سر گذاشته است .
وی بر ضروت توسعه ثبت رسمی در کشور تأکید کرد و اظهار داشت : در این حوزه مشارکت و نقش آفرینی جامعه سردفتران اسناد رسمی ، تغییر نگرش ها و تکیه بر پژوهش ، همگرایی و مشارکت عمومی مردم بسیار راهگشاست.
وی به جایگاه سردفتری در جامعه هم اشاره کرد و گفت: از مهم ترین رسالت‌های سردفتران و دفتریاران رعایت اخلاق اسلامی و توجه به اثربخشی و تبیین اهمیت ویژه این جایگاه در جامعه است.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به تحلیل کارشناسی چالش های پیش روی کانون سردفتران تصریح کرد: ایجاد عدالت اقتصادی بین دفاتر اسناد رسمی فعال کشور ، سرمایه‌گذاری کانون در حوزه رفاهی کارکنان ، پیشگیری از توسعه بروکراسی در کانون ها ، اصلاح قانون دفاتر ، ایجاد شورای عالی کانون ها و حذف دفتر نویسی از مهم ترین مسائل پیش روست که نیازمند بررسی و تحلیل دقیق در قالب کارگروه‌های تخصصی است.
وی به ضرورت ایجاد انضباط مالی در کانون سردفتران هم پرداخت و خاطرنشان کرد: توسعه کانون های استانی ، ارتباط و تعامل این کانون ها و همگرایی می تواند در کاهش و رفع مشکلات پیش روی نقش مهمی داشته باشد.
محمدرضا دشتی اردکانی رئیس کانون سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی کشور هم در این دیدار با بیان این‌که «در حال حاضر سالانه بین 150 تا 200 نفر از سردفتران و دفریاران در کشور بازنشسته می‌شوند» ، گفت: متأسفانه منابع مالی کانون محدود است و با این روند در سال 1416 توان پرداخت بازنشستگی این مجموعه را نخواهیم داشت.
وی یکی از مشکلات جامعه سردفتران کشور را تفاوت درآمد بین دفاتر اسناد رسمی تهران و شهرستانها دانست و گفت: در حال حاضر 35 درصد از این دفاتر ماهیانه درآمدی کمتر از ده میلیون تومان دارند که حتی جوابگوی هزینه های جاری آن‌ها نیست.
وی از تشکیل شورای عالی سردفتران اسناد رسمی برای اولین بار در کشور خبر داد و افزود : 7 استان کشور به عنوان اعضای این شورا انتخاب شده‌اند و این شورا کار خود را از هفته گذشته آغاز کرده است.
افزایش خدمات رفاهی به مجموعه مدیران و کارکنان کانون سردفتران و دفتریاران ، بیمه تکمیلی کارکنان ، سرمایه‌گذاری در راستای افزایش منابع مالی کانون و تشکیل کارگروه 8 نفره برای بررسی و تحلیل مشکلات دفاتر اسناد رسمی از دیگر مواردی بود که دشتی اردکانی به آن پرداخت.
منبع ایسنا.
منتشر شده در سه شنبه, 05 مرداد 1395 12:00

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش