text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

سردفتران از بانک اطلاعاتی پلیس استفاده کنند

دیده بان هشتم : معاون فنی پلیس راهور ناجا : سردفتران از تنظیم سند وکالتی و سند قطعی بدون در دست داشتن تائیدیه بانک اطلاعاتی پلیس خودداری کنند.
سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، سرهنگ سعید روحی در جمع خبرنگاران در مرکز شماره گذاری الغدیر درباره وکالت نامه جعلی گفت: باید خریدار و فروشنده پیش از حضور در دفاتر که برای تنظیم وکالت انجام می شود به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
وی ادامه داد: فروشنده برای اطمینان از فک پلاک و جلوگیری از سوءاستفاده از پلاک و خریدار برای اطمینان از اصالت وسیله نقلیه به مراکز شماره گذاری تعویض پلاک مراجعه کنند، بر این اساس سردفتران از تنظیم سند وکالتی بدون در دست داشتن بانک اطلاعاتی پلیس خودداری کنند.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا گفت: به استناد ماده 29 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، فروشنده و خریدار برای بررسی اصالت و هویت فروشنده و خریدار و همچنین تشخیص پلاک به نام مالک جدید باید به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
سرهنگ روحی افزود: تنظیم سند برای خودرویی که وجود ندارد یا خودرویی که اصالت ندارد و یا دستور قضایی بر روی آن ثبت شده است و وجاهت قانونی ندارد، قانونگذار به خوبی این مسائل را احساس و تشخیص می دهد.
وی ادامه داد: همچنین ماده یک آیین نامه اجرایی ماده 29 اعلام کرده است اصالت خودرو تنها توسط کارشناسان راهنمایی و رانندگی صورت می گیرد.
روحی افزود: سندی الزامی است که پشتوانه آن بانک اطلاعات قوی داشته و بررسی های مختلف آن به واسطه اصالت سامانه آگاهی و سامانه اجرائیات انجام شده باشد.
وی گفت: سامانه شماره گذاری به سامانه های آگاهی، صدور، تصادفات و اجراییات متصل است و به صورت خودکار انجام می شود بر این اساس چنانچه فردی ممنوع المعامله باشد یا خودرویی در توقیف حکم قضائی باشد از ارایه خدمات به آن ممانعت می شود.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا افزود: از ابتدای امسال بیش از 142هزار فقره حکم قضائی در سامانه شماره گذاری ثبت شده و بیش از 9هزار فقره از احکام مربوط به افراد ممنوع المعامله است.
سرهنگ روحی گفت: سامانه مراجع قضائی بیش از 400هزار فقره استعلام از پلیس در این زمینه اخذ کرده است.
وی ادامه داد: از دلایلی که سبب می شود خریدار و فروشنده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند جعل وکالتنامه است بر این اساس توصیه می شود خریدار و فروشنده به مراکز تعویض پلاک مراجعه کنند.
روحی افزود: به استناد قانون ثبت، نقل و انتقال اموال غیر منقول در دفاتر اسناد رسمی الزامی است و ثبت اموال منقول مثل خودرو در دفاتر اسناد رسمی اختیاری است و سند مالکیت صادر شده از سوی راهور سندی کافی است.
وی اضافه کرد: هزینه نقل و انتقال در مراکز تعویض پلاک به استناد قانون برای خودروهای کمتر از 50میلیون تومان 50هزار تومان و بیش از 50میلیون تومان، یکصد هزار تومان (به حساب خزانه) است در حالی که هزینه دفاتر اسناد رسمی برای نقل و اتتقال چندین برابر این مبلغ است.
روحی گفت: سامانه پلیس فراگیر و پیشرفته و آنلاین بوده و هر گونه اطلاعات در گوشه ای از کشور ثبت شود و در گوشه ای دیگر کشور قابل بهره برداری است.
معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا افزود: پس از مرگ مالک ،خودرو به ورثه که ممکن است چند نفر باشد می رسد براین اساس طبیعی است که در سامانه شماره گذاری این مساله پیش بینی شده است و خودرو می تواند در مالکیت چند نفر قرار گیرد و مالکیت در سامانه شماره گذاری قابل بهره برداری است و در سند سبز خودرو مشخص می شود که هر یک از مالکان چه سهمی از خودرو را در اختیار دارند اما پلاک با توافق مالکان به یک نفر اختصاص می یابد.
سرهنگ روحی گفت: خودرویی که استاندارد لازم را نداشته و دو تیکه شده باشد، ارایه خدمات در مراکز تعویض پلاک با تشخیص کارشناسان راهنمایی و رانندگی ممنوع اعلام می شود.
وی با بیان اینکه در تهران هفت مرکز شماره گذاری فعال است، افزود: سند خودروهای نو شماره و خودروهای وارداتی نو شماره در هیچ دفترخانه ای صادر نمی شود و فقط سند سبز مالکیت از سوی پلیس راهور صادر و در اختیار مالک قرار می گیرد.
منبع : خبرگزاری صداوسیما
منتشر شده در چهارشنبه, 24 شهریور 1395 15:29

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش