text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

تکلیف زندانیان مهریه چه می‌شود؟

سایت حقوقیدیده بان هشتم : اظهارات روز گذشته رییس قوه قضاییه باعث شد تا بسیاری به این باور برسند که در قوانین مربوط به مهریه تغییراتی باید ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم؛ رئیس قوه قضائیه روز پنج‌شنبه در نشست رؤسای کل دادگستری‌های سراسر کشور و دادستان‌های مراکز استان در رابطه با قوانین مربوط به مهریه گفت: باید نظارت شود که تا حد امکان، بازداشت صورت نگیرد. در خصوص مهریه نیز اکثر مراجع معظم تقلید در دیداری که داشتیم تذکر می‌دادند که بر این اساس لازم است بازنگری جدی و فوری در مورد زندانیان مهریه صورت گیرد.

این اظهارات باعث شد تا موجی در رسانه‌ها ایجاد شود که قرار نیست مهریه هیچ زندانی ایجاد کند.

اما سخنان ظهر امروز سخنگوی قوه قضاییه مشخص کرد که قرار نیست چنین اتفاقی رخ بدهد، بلکه سیاست‌های قبلی فقط به شکل دقیق‌تری اجرا می‌شوند.

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه در گفتگوی زنده با اخبار شبکه یک سیما در این رابطه گفت: در جلسه شورای رؤسای کل دادگستری کشور، آیت الله رئیسی رئیس قوه قضائیه با اشاره بر لزوم اجرای صحیح قانون محکومیت‌های ملی و فتواهای مراجع، بر بازنگری پرونده‌های زندانیان مهریه تاکید کردند.

اسماعیلی ادامه داد: در خصوص پرونده‌های مهریه، قانون مقرر داشته که تنها در صورتی زوج توان مالی پرداخت مهریه را داشته باشد اما از پرداخت آن امتناع ورزد، بازداشت خواهد شد. اما در برخی موارد گزارش شده که این الزام رعایت نشده و عدم اجرای صحیح قانون موجب ازدیاد زندانیان مهریه شده است.

وی تاکید کرد: رئیس قوه قضائیه نیز با تاکید بر اجرای صحیح قانون، مقرر کردند هرکجا که ثابت شد زوج توان پرداخت مهریه را ندارد، باید از زندان آزاد شود اما اگر زوج تمکن مالی برای پرداخت این وجه را داشته باشد و از آن امتناع ورزد باید طبق قانون بازداشت شود.

هم اکنون جمعیت زندانیان مهریه به ۲هزار و ۸۵۲ نفر رسیده است. این تعداد زندانی نسبت به آمار چهار هزار و۵۰۰ نفری این بدهکاران در بهمن ۱۳۹۷ سیر نزولی داشته، از سویی ۹۰ درصد این پرونده‌ها با ۱۰ سکه مختومه می‌شوند.

خبر آنلاین

منتشر شده در سه شنبه, 07 خرداد 1398 17:04

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش