text1

پنج شنبه, 09 فروردين 1403-

قاضی عسکر هشدار داد؛ اتهامات وارد شده به حج را پیگیری قضائی می‌کنیم

دیده بان هشتم : قاضی عسکر برخی مطالب که این روزها در فضای مجازی علیه حج منتشر شده را صد درصد دروغ و خلاف واقع دانست و تاکید کرد: برخی اتهاماتی که به موضوع حج و مردم مسلمان کشوری وارد شده، مجازات سنگینی دارد و اگر مطالب خود را اصلاح نکنند از طریق مراجع قضایی پیگیری می کنیم.

سایت حقوقیبه گزارش پایگاه خبری دیده بان هشتم ، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر _ نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت _ در جلسه شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به مطالبی که در روزهای اخیر توسط فردی خاص مطرح و برای مردم ایجاد نگرانی کرده است، اظهار کرد: ما بارها به این مطالب جواب داده و اعلام کرده‌ایم اینها مطالبی دروغ و غیرواقعی است.

وی بیان کرد: حجاج ما چه گناهی کرده‌اند که عده‌ای با تاثیرپذیری از تبلیغات سوء باید در آنها ایجاد خوف کنند، مگر حج و حجاج ما چه لطمه‌ای به کشور زده‌اند و چرا با فریضه بزرگ حج بازی می‌کنند؟

سرپرست حجاج ایرانی از مردم ایران درخواست کرد که موجب توسعه اینگونه اخبار نادرست و غلط نشوند و در ادامه گفت: من همیشه به مردم گفته‌ام و اکنون هم تاکید می‌کنم اخباری که در حوزه حج به مردم منتقل می‌کنیم اخباری واقعی و صحیح است و آنچه که در فضای مجازی با هدف تخریب حج منعکس شده صددرصد دروغ و خلاف واقع است.

وی تصریح کرد: ما هیچ وقت در دوره‌های گذشته در اماکن زیارتی حرمین شریفین نسبت به نوامیس مردم تعرض نداشته‌ایم و انتشار اینگونه خبرها ظلم به کشور، حج و حجاج است. نماینده ولی فقیه با بیان اینکه من تاکید کرده‌ام اگر این فرد مطالب خود را اصلاح نکند از طریق قضایی پیگیری خواهیم کرد، گفت: وقتی مراجع عظام تقلید خوشحال‌اند از اینکه حج راه‌اندازی شده است، چرا باید فردی بگوید بروید فیش خود را پاره کنید، مگر چه اتفاقی افتاده است که مردم این کار را انجام دهند.

وی افزود: برخی اتهاماتی که این خطیب به افراد مسلمان به طور عموم در یک کشور دیگر وارد کرده حد شرعی و مجازات سنگین دارد.

 مراجع از راه‌اندازی حج خرسندند
او همچنین به دیداری که با مراجع عظام تقلید در سفر قم داشته اند، اشاره کرد و گفت: مراجع عظام تقلید همگی از راه‌اندازی حج اظهار خرسندی کردند. این بزرگواران همیشه حامی مجموعه خدمتگزار در حوزه حج و زیارت بوده‌اند و راهنمایی هایشان همچون گذشته برای ما راهگشا خواهد بود.

سرپرست حجاج ایرانی افزود: تعابیری که مراجع عظام تقلید داشتند نشانگر این بود که به هیچ وجه خوف مطرح شده در برخی شبکه‌های مجازی که پشت صحنه آن عناصر معاند با دین و یا افراد فریب خورده قرار دارند، مانع از استطاعت نیست و زائرانی که امسال نوبت حج شان فرا رسیده است هیچگونه نگرانی از این موضوع نباید داشته باشند.

او همچنین ثبت نام بیش از ۴۴ هزار زائر در کاروانها را در روز نخست نشان‌دهنده شور و علاقه مردم دانست و اضافه کرد: مردم و بیوت مراجع عظام تقلید به خدمتگزاران خود در بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت اعتماد دارند و ما از این اعتماد و پشتیبانی صمیمانه تشکر می‌کنیم.

نماینده ولی فقیه در امور حج ادامه داد: بحمدالله همه کارها به خوبی پیش می رود و ان‌شاءالله امسال حج خوب و مطلوبی با عنایت اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام خواهیم داشت.

 برخی افراد تلاش دارند زائران ایرانی را نگران کنند
 حمید محمدی _رییس سازمان حج و زیارت _نیز مطالب مطرح شده در دیدار با مراجع عظام تقلید در توجیه زائران را بسیار موثر و موجب دلگرمی بیشتر خدمتگزاران به حجاج توصیف کرد و از اینکه برخی افراد تلاش دارند در فضای مجازی در حوزه حج نگرانی ایجاد کنند به شدت انتقاد کرد.

او با اشاره به اینکه استقبال گسترده مردم در روز اول ثبت نام در کاروان‌ها بر اینگونه مطالب خط بطلان کشید، ادامه داد: در دیداری که روز یکشنبه گذشته از روند ثبت نام زائران در دفاتر زیارتی قم داشتم مردم ابراز رضایت می‌کردند. در این جلسه شورا اعلام شد؛ با اقدامات صورت گرفته امکانات مناسب در حوزه‌های اسکان، حمل و نقل و تغذیه برای زائرانی ایرانی در حج ۹۶ فراهم شده است. همچنین بر لزوم تسریع در نهایی کردن قرارداد انتقال هوایی پنجاه درصد حجاج توسط طرف‌های سعودی تاکید شد.
 
دستور برای رسیدگی به وضعیت زائران در سامراشورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت همچنین گزارشی از سفر زائران ایرانی به سامرا را مورد بررسی قرار داد و تصریح شد که با پیگیری دست‌اندرکاران ایرانی و عراقی تدابیر لازم برای رفع مشکلات زوار اندیشیده و اجرایی شود.

پایگاه اطلاع‌رسانی حج

منتشر شده در سه شنبه, 26 ارديبهشت 1396 12:07

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش