text1

جمعه, 31 فروردين 1403-

اخبار حقوقی قضائی کشور

دیده بان هشتم : کاشت 200 اصله نهال به جای زندان در گلستان
رییس ‎کل دادگستری استان گلستان گفت: دادگاه مراوه ‎تپه، محکومان قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۲۰۰ اصله نهال مکلف کرد.

 

اخبار حقوقی قضائی کشور 2
هادی هاشمیان با بیان اینکه دادگاه شهرستان مراوه‎ تپه، محکومان قطع درخت در این شهرستان را به کاشت ۲۰۰ اصله نهال مکلف کرد، اظهار کرد: محکومان دو نفرند که ۱۱ اصله درخت صنوبر ۱۵ ساله در شهرستان مراوه‎‏ تپه را قطع کرده‏اند. وی افزود: با شکایت اداره منابع طبیعی، دو متهم پرونده به اتهام تخریب محیط زیست و قطع درخت در دادگاه مراوه‎تپه محاکمه شدند و رای به محکومیت آنان صادر شد.
رییس ‏کل دادگستری استان گلستان ادامه داد: متهمان به ۵ ماه حبس تعزیری محکوم شدند، اما از آنجایی که سابقه کیفری نداشتند و در دادگاه ابراز پشیمانی کرده بودند، قاضی حبس آنان را به مدت یک سال تعلیق و مجازات جایگزین صادر کرد.
وی تصریح کرد: محکومان با رای دادگاه مکلفند ۲۰۰ اصله نهال با نظارت کارشناسان منابع طبیعی بکارند و تا یک سال از این نهال‌ها مراقبت کنند و اداره منابع طبیعی مراوه‏ تپه نیز موظف است عملکرد ماهیانه این متهمان را به دادگاه ارائه کند. هاشمیان افزود: اگر محکومان در مدت تعلیق حبس، مرتکب یکی از جرایم موجب حد، قصاص، دیه یا تعزیر تا درجه ۷ شوند، قرار تعلیق لغو و حکم حبس اجرا خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: محکومان جایگزین حبس، در فصل درختکاری سال گذشته، ۷ هزار و ۳۰۰ اصله نهال در جنگل‌ها و مراتع استان با نظارت کارشناسان منابع طبیعی کاشتند.


اجرای چهارمین مرحله نهضت آزادی زندانیان در مکتب حاج قاسم
رییس‎کل دادگستری استان کرمان از برگزاری اجرای چهارمین مرحله نهضت آزادی زندانیان در مکتب حاج قاسم به مناسبت روز پدر با آزادی ۲۰ مددجوی زندان‌های این استان خبر داد.
یدالله موحد در نشست هیات ‎امنای ستاد دیه استان کرمان گفت: چهارمین مرحله نهضت آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و مالی در مکتب سردار سپهبد شهید حاج قاسم به مناسبت ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر با آزادی ۲۰ مددجوی زندان‌های استان اجرا خواهد شد.
سید حجت‎ الله موسوی‎ قوام، مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان نیز در این نشست گفت: مجموع بدهی این مددجویان ۱۵ میلیارد و ۴۶۳ میلیون تومان بوده که ۱۴ میلیارد تومان جلب رضایت شکات پرداخت شده است و تعدادی از مددجویان نیز توان پرداخت بخشی از بدهی خود به مبلغ ۴۲۳ میلیون تومان را داشته ‎اند.

 

آزادی ۵۹ زندانی به همت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در کرمانشاه
رییس‎کل دادگستری استان کرمانشاه از آزادی ۵۹ زندانی به همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) در این استان خبر داد.
با حضور نماینده ولی‎فقیه در استان کرمانشاه و امام جمعه، رییس‎ کل دادگستری استان، مسئول ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، مدیرکل زندان‌های استان کرمانشاه و جمعی از مسئولان، ۵۹ نفر از زندانیان با همت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) آزاد شدند و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.
پرویز توسلی ‎زاده، رییس ‎کل دادگستری استان کرمانشاه در این مراسم با اعلام این خبر و با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری و رییس قوه‎ قضاییه که این تعداد زندانی را برازنده نظام اسلامی نمی‌دانند، تاکید کرد: در سند تحول قضایی یک فرایند جدید و بر اساس مشی انسانی و اسلامی پایه‎ ریزی شده و در آن کاهش جمعیت کیفری به خوبی دیده شده است.
وی با اشاره به هزینه‌های ناشی از زندانی کردن افراد اعم از مادی، معنوی و عاطفی که برای فرد زندانی و جامعه ایجاد می‌شود، افزود: به تاسی از بیانات مقام معظم رهبری و موضوعات مطرح‎شده از سوی رییس قوه‎ قضاییه برآنیم تا جایی که ممکن است از زندانی کردن افراد جلوگیری کنیم و زندان را محلی برای مجرمان خطرناک قرار دهیم. چرا که امنیت اجتماعی از اولویت‌های کاری ما محسوب می‏‎شود.
رییس‎کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به برنامه‌های دادگستری این استان برای کاهش جمعیت کیفری عنوان کرد: پیشگیری از وقوع جرم، به سازش کشاندن دعاوی کم‎اهمیت و مصالحه در اختلافات خانوادگی از مهمترین برنامه‌هایی است که به جدیت پیگیری می‌کنیم تا از جمعیت کیفری استان بکاهیم.


آزادسازی بیش از 6 هکتار اراضی کشاورزی چالوس و بابلسر
بیش از 6 هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی چالوس و روستای مقربکلا بخش رودبست بابلسر به وضع سابق بازگشت.
در راستای برخورد با ساخت‎ و ساز های غیرقانونی و تغییر کاربری‎ های شناسایی‎ شده در شهرستان‎ های چالوس و بابلسر با پشتیبانی نیروهای انتظامی و نمایندگان نهادهای خدمات‎رسان و با حضور دادستان عمومی و انقلاب این دو شهرستان، 5/6 هکتار از اراضی کشاورزی بخش مرکزی چالوس و روستای مقربکلا بخش رودبست بابلسر به وضع سابق بازگشت.
این تغییر کاربری‎ ها در اشکال مختلف شامل 40 مورد ساخت‎وساز غیرمجاز از‎جمله 2 واحد بنای مسکونی در حال ساخت و 38 مورد تفکیکی و دیوارکشی بوده است.
گفتنی است، با برخورد قاطع قضایی و اعمال قوانین حفظ کاربری اراضی و مقابله جدی با ساخت بناهای غیرمجاز، تمایل به‌ معاملات و خرید اراضی به‌ منظور ویلاسازی، رو به کاهش بوده و تضمینی برای سرمایه‌گذاری در این بخش برای افراد به‎دنبال نخواهد داشت.
تمام بناهای غیرمجاز در راستای اجرای قوانین و مقررات و جلسات حفظ و صیانت از حقوق بیت‎المال، کسب تکلیف خواهند شد و عزم جدی تمامی دستگاه‎ های متولی برای حفظ حقوق عامه، رونق کشاورزی و تولید به طور گسترده و مستمر ادامه خواهد داشت.

حمایت

 

منتشر شده در سه شنبه, 05 اسفند 1399 14:22

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش