text1

جمعه, 10 فروردين 1403-

اخبار مهم حقوقی قضائی کشور

دیده بان هشتم  : تاکید بر رفع مشکلات موسسات برای تسریع در تولید واکسن

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بر رفع مشکلات موسسات برای تسریع در تولید واکسن تاکید کرد.

 

اخبار حقوقی قضائی کشور


حسن مددی با حضور در سه مرکز سرم‎سازی مستقر یعنی موسسه سرم ‎سازی رازی، مجتمع دارویی برکت (شرکت شفا فارمد) و مجتمع انستیتو پاستور ایران از این واحد‌ها بازدید کرد و در جریان روند مشکلات آنها قرار گرفت. وی اظهار کرد: در بازدید از شهرک دارویی برکت برای رفع مشکلات مربوط به معارضان و خدمات‎ رسانی به این شرکت، دستوراتی به دادستان شهرستان ساوج بلاغ صادر شد. وی اضافه کرد: همچنین در بازدید از «مجتمع تولیدی تحقیقاتی انستیتو پاستور ایران» با توجه به وجود مشکلات حفاظتی، سخت‎ افزاری، نرم‌افزاری و حفاظت محیطی مقرر شد با هماهنگی مسئول حراست مجتمع با توجه به حساسیت محل استقرار موسسه، موضوع در جلسه شورای تامین مطرح و پیگیری شود تا خط تولید این مجموعه در تابستان سال جاری بتواند واکسن مورد نیاز کشور را تولید و عرضه کند. دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز بیان کرد: در این دیدار مقرر شد مباحث و مشکلات طی مکاتبه‎ ای به حوزه دادستانی مرکز این استان اعلام شود تا با توجه به برنامه‎ های ستاد اجرای سیاست‏های اقتصاد مقاومتی دادگستری این استان، با استفاده از ظرفیت‎ های استانی و در صورت لزوم ظرفیت‏ های ملی، جهت رفع مشکلات اقدام شود. وی افزود: تاکید بر تسریع و پیگیری اجرای مراحل آزمایشات مربوط به فازهای انسانی، ارائه مشکلات به حوزه دادستانی مرکز استان جهت تسهیل و حل آنها، ایجاد تعامل و هماهنگی میان این موسسات برای هم‎ افزایی و تسهیل و تولید واکسن در کشور از محورهای مهم این بازدیدها بود.

 

برخورد قانونی با ۳ تالاردار به علت نقض پروتکل‌های بهداشتی در کرمانشاه
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از برخورد با سه تالاردار که نسبت به مصوبات ستاد کرونا بی‏ اعتنا بودند خبر داد.
شهرام کرمی با اشاره به خیز بسیار بلند موج جدید بیماری کرونا در استان کرمانشاه گفت: با توجه به شرایط کنونی و قرمز شدن کرمانشاه به لحاظ شیوع بیماری کرونا، از همه اصناف غیرضروری خواسته ‎ایم با تمکین نسبت به مصوبات ستاد مقابله با کرونا فعالیت‌های خود را متوقف کنند.
وی تاکید کرد: بر این اساس، تیم‌های نظارتی و بازرسی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های ذی‎ربط تشکیل شده و با واحد‌های صنفی متخلف که مصوبات ستاد مقابله با کرونا را رعایت نمی‌کنند، برخورد خواهند داشت.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه گفت: طی روز‌های گذشته با سه تالاردار که در شرایط قرمز کرونایی کرمانشاه اقدام به برپایی جشن‌های عروسی با تعداد میهمانان بالا کرده بودند، برخورد قانونی صورت گرفت.
وی بیان کرد: در مراسم عروسی که در این سه تالار در حال برگزاری بود، تعداد بسیار زیادی میهمان دعوت شده بود و بستری برای انتقال گسترده بیماری کرونا محسوب می‌شد.
کرمی با بیان اینکه این سه تالار هم تا اطلاع ثانوی پلمپ خواهند بود، افزود: با مالکان این تالار‌ها به اتهام اقدام تهدیدآمیز علیه بهداشت عمومی و عدم رعایت مصوبات ستاد مقابله با کرونا، برخورد قانونی صورت گرفت.

 

بازداشت دو مسئول کاروان زیارتی در بروجرد
دادستان شهرستان بروجرد از بازداشت دو مسئول کاروان زیارتی در این شهرستان خبر داد.
مهدی محمدی اظهار کرد: مسئولان دو کاروان زیارتی که به‌صورت مخفیانه در دو محل جداگانه قرار بود ۱۲۰ تن از همشهریان را در قالب تور زیارتی به مشهد مقدس ببرند، بازداشت شدند.
وی تصریح کرد: بعد از دریافت گزارشات مردمی و تماس خانواده‌های نگران در خصوص برگزاری تورهای زیارتی در شرایط بحرانی کرونا و همسفر شدن ده‌ها نفر از مردم با مجریان این تورها؛ بلافاصله دستور بازداشت متخلفان و برگزارکنندگان صادر شد و بلافاصله تیم‌هایی از پلیس انتظامی به محل‌های مشخص شده اعزام شدند.
دادستان شهرستان بروجرد خاطرنشان کرد: در نخستین عملیات، مسئول کاروان و راننده اتوبوس زیارتی که در ابتدای جاده اراک ۴۰ نفر را گرد هم آورده بودند تا دور از چشم مردم و مجریان قانون آنها را سوار کنند، بازداشت شدند.
محمدی اضافه کرد: در عملیات دوم، درست زمانی که صاحبان تور زیارتی قصد داشتند با دو دستگاه اتوبوس حدود ۸۰ نفر از خانم‌های زائر را که در حاشیه شهر کنار هم جمع شده بودند انتقال دهند، باز هم با حضور به‌موقع نیروهای انتظامی، فرد مسئول متوقف و بازداشت شد. وی ضمن ابراز ارادت به ائمه اطهار (ع) از مردم خواست که تا زمان عادی شدن شرایط برای حفظ سلامتی خود و خانواده‌هایشان، سفرهایشان را به تأخیر بیاندازند.

تاکید بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و کثیرالشاکی در استان کرمانشاه
رییس کل دادگستری استان کرمانشاه بر تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و کثیرالشاکی در این استان تاکید کرد.
پرویز توسلی‎ زاده در جلسه تبیین برنامه‌های ابلاغی سال ۱۴۰۰ از سوی رییس ‎کل دادگستری استان کرمانشاه، اظهار کرد: معتقدیم همه افراد در دادگستری در پیشرفت امور موثرند و هر کس در هر جایگاهی می‌تواند این رشد را تثبیت و تقویت کند. وی افزود: اگر در سال گذشته پیشرفتی حاصل شده است، با همراهی، همدلی و همکاری تمام نیرو‌های شاغل در دستگاه قضایی بوده است. رییس‎ کل دادگستری استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: معتقدیم باید افراد در جریان امور و راه‌های رسیدن به پیشرفت قرار گیرند و به اعتقاد ما و به تاسی از فرمایش مقام معظم رهبری پیشرفت یعنی اینکه کار و امور را برای مردم آسان کنیم. توسلی‎ زاده با بیان اینکه پیشرفت در دادگستری یعنی آسان کردن کار برای مردم، بر ضرورت ملاقات‌های مردمی با رویکرد اقناعی، سازشی کردن دعاوی، اتقان آرا و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق و کثیرالشاکی تاکید کرد.

صدور بیش از ۹۰۰ رای جایگزین حبس در استان خراسان جنوبی
رییس‎ کل دادگستری استان خراسان جنوبی گفت: در سال گذشته بیش از ۹۰۰ حکم مجازات جایگزین حبس در این استان صادر شده است.
حجت ‏الاسلام ابراهیم حمیدی با اشاره به میزان صدور احکام مجازات جایگزین حبس طی سال گذشته در استان خراسان جنوبی اظهار کرد: اقدامات خوبی در این زمینه انجام شد تا جایی که بیش از ۹۰۰ حکم مجازات جایگزین حبس صادر شده است.
وی با بیان اینکه باید تلاش شود تا مجازات‏های جایگزین حبس به عنوان یک ظرفیت قانونی، مورد استفاده قرار گیرد، افزود: معتقدیم حبس‌زدایی و مدیریت جمعیت کیفری زندان‌ها، از فواید این نوع مجازات‎هاست.
رییس‎کل دادگستری استان خراسان جنوبی ادامه داد: مجازات‌های جایگزین حبس، در زمره اقدامات اصلاحی با هدف کاهش جمعیت کیفری زندان‌هاست که به دنبال اصلاح و بازپروری مجرم و جبران آسیب‌های وارده در اثر جرم انجام می‌گیرد.

 

افزایش ۱۸ درصدی استفاده از مجازات‏های جایگزین حبس در آذربایجان غربی
علی‎اکبر گروسی، رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی نیز با اشاره به کاهش جمعیت کیفری زندان‌های این استان در سال گذشته افزود: ۲۷۸ نفر از محکومان تحت سامانه‌های الکترونیکی (پابند الکترونیک) قرار گرفته‎اند که استان آذربایجان غربی در این خصوص در رتبه دوم قرار دارد.
وی ادامه داد: در سال گذشته ۴۶۱ فقره توقف اجرای مجازات صورت گرفت و ۴۸۱ مورد مشمول عفو شدند. همچنین مجازات ۳۵۹ نفر تعلیق شد و ۸۱۶ نفر مشمول آزادی شدند؛ یک‏ هزار و ۷۹۷ مورد از مرخصی پایان حبس برخوردار و 7 هزار و ۵۰۳ نفر به مرخصی اعزام شدند.
رییس‎کل دادگستری استان آذربایجان غربی تاکید کرد: ۱۵۰ نفر از محکومان نیز مشمول قبولی اعسار از پرداخت محکوم‎به شدند.
گروسی با بیان اینکه استفاده از مجازات جایگزین حبس در ۱۰ ماهه ابتدای سال گذشته ۱۸ درصد افزایش یافته است، گفت: جمعیت کیفری زندان‌ها در ۱۰ ماهه سال ۹۹ به میزان ۹۰ درصد کاهش یافته است.

 

حمایت

insta1بروزترین خبرهای حقوقی و قضایی کشور را در صفحه اینستاگرام ما دنبال فرمایید.

منتشر شده در یکشنبه, 22 فروردين 1400 13:52

 

 apple1  tel11  insta1
 وب اپلیکیشن  گوگل پلی 3  بازار2
بله2 ایتا  

گیف جدید دیده بان

ارز - طلا - سکه قیمت ( تومان )
دلار 0
یورو 0
پوند 0
یوان چین 0
دینار عراق 0
دینار کویت 0
درهم 0
لیر 0
سکه بهار آزادی 0
سکه امامی 0
نیم سکه 0
ربع سکه 0
سکه 1 گرمی 0
طلای 24 عیار 0
طلای 18 عیار 0
طلا مثقالی 0
طلا اونس 0
بیت کوین 0
اتریوم 0
مابقی ارزها
دلار کانادا 0
دلار استرالیا 0
دلار نیوزلند 0
دلار سنگاپور 0
دلار هنگ کنگ 0
ریال عربستان 0
ریال قطر 0
ریال عمان 0
فرانک سوییس 0
کرون سوئد 0
کرون دانمارک 0
کرون نروژ 0
دینار بحرین 0
لیر سوریه 0
روپیه هند 0
روپیه پاکستان 0
منات آذربایجان 0
درام ارمنستان 0
لاری گرجستان 0
رینگیت مالزی 0
بات تایلند 0
افغانی 0

Copyright 2019 All Rights Reserved

طراحی سایت خبری توسط نونگار پردازش